Jom Ikut Saya

20 Januari, 2015

Keje sekolah katanya...

ASSALAM

APA KHABAR SEMUA..
ALHAMDULILLAH..DAPAT JUGAK UPDATE HARINI..
SIBUK SIKITLAH SKRG NI..KEJE OPIS NI BYK JEK TIAP HARI..
HARINI MASIH LAGI CITER PASAL AIDIL SAYA TU..
MAKLUMLAH DAH SKOLAH..SO ADALAH KERTAS2 YG CIKGU BAGI BAWAK BALIK..SO KEJE SKOLAH KATANYA..EMM BUATLAH DGN STAIL DIA..ADUHAI..YG PALING HARU..BAB MEWARNA..MEMANG ANAK LELAKI LAIN DARI YG POMPUAN GAMAKNYA..JOM LAH TGOK GAMBO

 MULA2 SAMBUNGKAN DOT-DOT
 TGOKLAH BUKANNYA LURUS PUN DISAMBUNGNYA..
 PASTU WARNA..CARCA MARBA JEK
 INI BUKAN MEWARNA DIK OIIII..INI MENYONTENG

YE MEMANG AIDIL SUSAH SIKIT UNTUK KAMI HANDLE..TAK SEPERTI KAKAK2 DIA..DIA TAHU MAIN MAINAN JE..BILA DISURUH BELAJOR ADUHAI MCM2 ALASAN..HARAP2 BILA DAH SKOLAH NI BERUBAH LAH HENDAKNYA..

JUMPA LAGI 
INSYA ALLAH







15 Januari, 2015

Sesi persekolahan 2015 - AIDIL

ASSALAMMUALAIKUM

APA KHABAR SEMUA.
Maaflah beberapa hari ni tak bersiaran..cewaaahh..saya sebenarnya ambil cuti beberapa hari untuk tengokkan si tunggal sy sorang ni...MUHAMMAD AIDIL MUHSIN..yang mula bersekolah tadika..Sy masukkan dia di KEMAS.. aje..mcm kakak2nya dulu..maklumlah aidil baru 5 tahun insya allah tahun depan sy akan masukkan ke PRA-SEKOLAH pula.. oklah berbalik pada citer aidil..aduhai.u all nak tau tak hari pertama ibu dah le excited bagai nak rak tapi dia plak wat hal..boleh dia menangis..meraung..tak nak kene tinggal..masa kat rumah beria benor..tiba sekolah huru hara ibu ayah dibuatnya..nak tak nak kami tinggalkn jek dia trus lari balik..tak dpt nak snap gambo pun..yg ada ni pun masa kat rumah sebelom gi sekolah..nape lah yg sorang ni lain benor dari kakaknya..jom lah kita tgok gambo2 yg dpt sy snap..

 tgoklah..beria pakai kasut sendiri..org nak pakaikan takmo
 snap2 jap..tapi punyalah susah nak suh dia diam..
 dgn kaka mira..tahun ni kak mira drjah 2..


Hari kedua
 Hari kedua pakai baju sukan..uniform sukan lom dapat so pakai baju putih sluar gelap..hari kedua ok plak coz ayah hantar..

 Inilah jek gambo yg dpt cik hb snapkan..masa ni cik hb yg hantar sorang sy x ikut..nampak ok jek..alhamdulillah..sy pun hepilah togk dia dah ok..TAPI masuk hari ketiga saya plak hantar dia wat balik prangai..aduhhh..aidil...aidil...trus sy pk mungkin sy tak boleh hantar..so ktorg tgok hari keempat..cik hb yg hantar plak...ye memang betul..bila cik hb hantar dia ok jek..anak..anak...saje ngada2 kan..dan hari ni hari kelima..disebabkan sy & cik hb pergi keje sama2 maka nak tak nak kenelah sy ikut skali menghantar aidil...berdebor2 jugak takut dia wat prangai lagi...tapi Alhamdulillah..hari ni dia ok jek tu pun sy x hantar masuk cikhb jek yg hantar masuk skolah..pastu sblom tu adalah sy jampi serapah sket bior dia lembut hati..ehh tapi bukan yg syirik2 tau..

inilah gambo pagi tadi..
sebelum tu malam semalam dia ckp kat sy " ibu..esok cikgu suruh pakai baju pengantin" aduhai gelak besor sy..ingat plak tu cikgu ckp..tau lah sy maksudnya baju melayu..hehehe aidil...aidil...

oklah jumpa lagi

insya allah




07 Januari, 2015

WW..2015/1 - Pertama kali pegang eskrim sendiri..

ASSALAM

W..W..pertama Tahun 2015..
Lihatlah aksi si bongsu saya jannah bila dapat pegang eskrim sendiri..








OK JUMPA LAGI
INSYA ALLAH


05 Januari, 2015

Menu simple malam semalam...

ASSALAM

JUMPA LAGI
Ok..nampaknya mood berblog sudah mari...moh la kita tepek segala gambo yg ada. Ini citer semalam..sampai rumah balik dari kampung MIL dalam pukul 6 ptg..walaupun geraknya kul 4..tapi bila dah menyinggah jek..camne nak sampai cepat...ok lah sampai2 jek trus sy rendam ikan tuk masak makan malam nnti..sambil2 memunggah..mengemas segala barang dari kampung...Alhamdulillah siap masak inilah hasilnya menu kami untuk malam semalam..jemput cuci mata...

 3 jenis jek..cukuplah yek..

 Asam pedas ikan parang..
 Sayur campur..
lauk cenggini mesti nak ada tuk anak2..
pastu kuah mesti nak byk..hadoi..
sy tak berapa suka kuah byk tapi disebabkan anak..layankan je lah..
sy cedok sayur jek
Ikan gelama goreng..
ikan tu beli kat kampung..
kalau balik kampung MIL mesti beli ikan coz segar2


OKLAH JUMPA LAGI

INSYA ALLAH


SATE HOMEMADE MAK MERTUAKU..MEMANG MABELES..

ASSALAM

ALHAMDULILLAH BERSUA KEMBALI..
Disebabkan cuti sekolah ditangguhkan seminggu..so sy & family baliklah kekampung menjenguk MIL dipontian sabtu & ahad semalam...tdo semalam jek coz sabtu ritu sy keje half day balik keje baru bertolak ke pontian..perjalanan tak lama dlm 1 jam jek tapi yg menyebabkan lama kitaorg singgah sana sini..jadilah berjam2 nak sampai hehehe...bukan apa sebelom balik kenelah beli keperluan sikit..barang dapur ke..sayur ikan bagai...maklumlah nak balik bukannya lama..so beli siap2 senang tak  payah keluar lagi so leh berbual pjg2 ngan MIL..hehehe..TAPIKAN semalam MIL kata nak buat SATE...maka apa yg dah dibeli tu simpan jelah sebab MIL sy dah beli ayam siap tuk wat sate hehehe...sy ikut je..lgipun mmg x penah wat sate sendiri & SIL sy pulak hari tu penah citer masa dia balik pun MIL watkan sate..emmmm terliur i bila SIL ckp sedapnyeeee..masih terasa jus ayam tu..aduhaiiii..geram i tau..nasiblah bila sy balik MIL nak buat jugak hehehe...TQVM MIL...sayang MIL..Muahhhhh!!!
OKlah jom tgok..gambo..

hanya gambo ini yang dpt posing cantik2..
OK..siap digaul...tengah mula mencucuk sate..abaikan tangan yg comot tu..MIL suh sy yang gaul aduhhh....mula2 terkial2 gak sy mencucuk..bila dah byk mcm best lak..terus verangan nak jual satelah pas ni..hahaha..TAPI ayam tu MIL tak perap pun tau lepas gaul2..cucuk..terus je ktorg bako...tapi hasilnya..kebabommmm...
 yg dah siap..dapatlah dalam 70 cucuk lebih..mana taknya isinya potong besor..bukan mcm yg jual cinonet jek..alah utk makan sendiri tak kisah betul tak..baru puas..

 jom kita bako!!!..MIL bako guna pan leper tu senang katanya..x payah nak berasap bagai guna arang..lagipun masaknya tak kering..
 dah siap!!!jom makan..tak dapat nak kumpul byk sate ni..siap bako ngap..sambil bako ngap..camne tu..hehehe
 tgok jannah..dia bukannya makan sgt..saje nak main2..tgok org pegang dia pun nak pegang..yg dia makan ketupat segera tu..
 ok..kesimpulannya..mmg thorbaek..pertama kali sy gigit lembutnya pehhh..isi ayam tu tidak kering tau..masih berjus...mmg sedappppp sgt lepas ni mmg sy akan buat sendiri kat umah..resepi pun dah mintak ngan MIL...tapi maaplah tak dapat nak syer harini..tertinggal kat umah..hehehe..nnti bila sy buat in sya allah sy kongsikan ye..
So sy beri nama SATE MAK ODAH 

OKLAH JUMPA LAGI


IN SYA ALLAH




03 Januari, 2015

Makan malam tahun baru yang tak dirancang..

ASSALAM

JUMPA LAGI  KITA..
 OK TAKMO CITER PANJANG2
1 Jan lepas kan sy cuti tapi cik hb keje.. so sy dah plan ngan cik hb malamnya nak gi ekonsef beli brang2 dapur yg byk dah kehabisan..sy beselah susah sket nak gi sorang2 lebih suka dgn cik hb..ialah kadang sy lupa dia ingat apa yg nak dibeli..tulis  kat kertas pun kadang2 tak brape nak releven..hahaha..so malamnya pas maghrib pegilah kami anak branak menyoping kat ekonsef..bukannya jauh pun dlm taman tmpt sy tinggal jek klu nak jalan kaki pun boleh tapi pastu kene urut lah kaki sebab lenguh kikikiki...lepas dah setel beli smua..tetiba cik hb ckp jom gi makan..mula2 sy ckp kan dah makan tadi kat umah..lagipun lauk.. nasi ada lagi..jgn membazir..cewahhh..tapi bila cik hb bersuara gi makan jek anak2 apalagi jom2 smua pakat nak makan..so pilih2 tmpt makan sy ckp alah makan sate jelah..tapi anak2 nak western..emmm klu western moh la kita ke Angah DNC..memang fofular tmpt tu..kat area tmpt sy pun ada namanya JB CIKENCOP tapi dah slalu benor gi situ..so kita ubah selera..menujulah kami ke taman munsyi...oklah tgok je lag gambo yg dpt sy snap tu yekkk..kualiti gambo paham2 jelah yek..

MILO AIS
Jannah punye amik ko kecik2 minum milo ais ye dik pastu ada hati nak wat stail org besor tau dia ni..nak nak cucuk2..kacau2 straw tu..kenalah sy pegang gelas tu..dah le panjang gelasnya..sebelah pegang gelas sebelah amik gambo..cer bayangkan cmne nak berkualiti gambo tu .

nak pegang sendiri konon..dia pun masih kita dokong 

jadik menan je lah air ngan straw tu..sy teruklah kene pegang jek gelas tu
amboi akak eya..minum bandung float ye...moncong2 molot makan eskrim
makanan lom sampai air dah setengah..
tgoklah ini 3 org budak..semua pakat oder bandung float gara2 ada eskrim atasnya..sy oder fresh oren jek cikhb lemon suam..pehhh mengeliat sy minum lemon tu tau..masyammm..

untuk anak2 sy oder ciken cop bese jek
tgoklah abg aidil bila nak amek gmbo ada jek aksi dia tau..dia mmg sengaja wat muka2 cmtu..
ok lah ini utk sy dan cik hb grill ciken cop & beef steak tapi pinngan cik hb warna hitam so tak nampak sgt..tapikan disebabkan portion ciken cop tuk anak2 sy tu besor maka tak abes diaorg makan kenelah sy & cik hb yg habiskan..itulah citernya makan malam tak di rancang kami.


ok jumpa lagi

In sya Allah






SALAM MAULIDUR RASUL

ASSALAM

ALHAMDULILLAH
BERSUA LAGI

SYUKUR DENGAN KEDATANGAN TAHUN BARU DISAMBUT SEKALI DENGAN SAMBUTAN MAULIDUR RASUL KITA MUHAMMAD S.A.W.
MOGA INGATAN KITA SENTIASA ADA UNTUKNYA





JUMPA LAGI 
IN SYA ALLAH




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...