Jom Ikut Saya

26 Julai, 2016

RAYA 2016 KAMI..SWEET MEMORIES

ASSALAMMUALAIKUM

Selamat Hari Raya semua..maaflah lama cuti berblog..smua gara2 amik cuti lama masa raya haritu..so naik opis keje belambak-lambak..asik foward2 je..tp alhamdulillah harini keadaan hampir kembali normal..walaupun byk lagi benonya keje..tp yg belambak2 tu dah setel lah hehehehe..kira yg harini pye jek lom setel..ok berbalik pada raya kami tahun ni..alhamdulillah tahun ni semua hepi..walaupun adalah skit berita kurang baik yg kami terima dari sebelah cik hb pye kakak ipar..kira biras sy lah..alah mesti smua taukan blogger WGDG tu Malinda..di mana ada berita sedih yg kami terima..apapun smua tu ketentuan tuhan..kita yg hidup kene teruskan kehidupan..oklah jom tgok gambar yg sy snap sambil sy cerita..klu nak tepek smua xleh lah..banyak benor..sy amik mana yg penting jek..


SESI BERMAAFAN
Tahun ni nampak lebih proper lah sesi bermaafan ni..sbb memasing dah beso dah tau silap memasing..tpi still memalu nak mintak ampun dgn ayah ibu dia..sabo jelah anak2 aku ni.. yg best bila kakak bersalam yg adik2 pon ngikut..paling klako si jannah lah..dah pendek..konon nak duduk lah mcm kakak2 dia..x sampai plak..dia hulur muke jek suh cium..masa tu mmg ktorg gelak jek..sabo jelah minah sorang ni.. tp yg harunya gambo berslm dgn ibu xdakkk!!!!..huwaaa geram i tau....oh lupa gambo tuan blog dgn cik hb bersalam sorilah xleh tepek sini..nnti viral hahahaha..

FAMILY SAYA
Moga kami sekeluarga sentiasa dirahmati dilindungi olehNYA. AMIN
Inilah satu2nya gambo sefamily yg kami ada utk tahun ni..yg lain smua x cukup korum.

4 BERADIK
Moga mereka sentiasa rukun damai antara satu sama lain.
(walaupun skrg asiklah bergaduh sebb sorang bujang tu suke menyakat kakak & adik dia)

 AMIRAH HUSNA TURN 9 AT 6/7/2016 = 1 SYAWAL 1437H
Alhamdulillah..tahun ni 1 syawal kene plak pada tarikh besday anak dara kedua sy..amirah husna..suke kemain lah dia..asik dok mengira hari jek sejak bulan pose ritu..x sabo nak sambut besday dia..so ofkoslah kene ada kek kan..mcm bese kek ibu buat sendirilah..kek cekelat jek..deco pun simple2 jek..sambil merendang sambil mendeko mlm raya ritu..
Gambar ni amik masih kat umah lagi just amik jek tak potong lagi kek tu..nak potong kat umah  mak nnti reramai dgn yg lain..
Untuk anak ibu ayah Amirah husna binti Sulaiman..ibu ayah doakan moga adik mira jadik anak yg solehah..dunia hingga jannah..berjaya dlm pelajaran..kerjaya dan kehidupan..hanya yg terbaiklah ibu ayah doakan utk adik mira.. (Jgn x tau no.2 tp still panggil adik).

 JUADAH TAHUN NI
Sy masak rendang ayam..kuah lodeh..nasik impit..
Mak masak laksa johor.
Sebenornya u alls nak tau tak..sehari seblom raya sy telah diserang demam..hinggalah keraya pertama..apakan daya raya punye pasal sy gagahkan juga utk masak..tp 2 jenis lauk tu jelah yg mampu sy buat..mmg x larat betul..cik hb plak dah tolong bab mengemas..so xkan nak suh dia masak pulak..x sampai hati plak sy..tp dia tolong lah juga sikit2..bab2 periuk belanga beso2 tu dialah yg setelkan..alhamdulillah lah..walalupun demam2 sy tetap teruskan dgn mood raya..x kan nak wat muka sakit plak kan..cuma tahan jelah sakit tu..sian anak2 dah lawo2..x kan kita dok baring jek..

 SESI POTONG KEK
Bila smua sepupu dah ada barulah potong kek.. tp ada 2 org sepupu xde tahun ni sbb balik umah atok belah ummi dia kat kelantan..so yg ini jelah ada.. budak2 nampak kek teruja..trus nyanyi2 potong2..ngap2..

 SESI MERECUN
Selesai makan2..smua..sblom ktorg kluar beraya umah sedara mara..adik no 2 sy ada bawak mercun papan pjg tu..apalagi..pekak telinga memasing..hapening haritu..best3.

Itulah serba sedikit cerita raya sy..org lain dah berzaman wat n3 raya..sy baru harini sempat buat...apakan daya..masa tak mengizinkan.. oklah hingga jumpa lagi dgn n3 lain.. Insya Allah.


3 ulasan:

Kakzakie Purvit berkata...

Selamat Hari Raya, maaf zahir batin dari kakak
Yg seronok raya ni anak-anak sebenarnya SN

Qhaifa Nur berkata...

Raya saat dinanti2..lebih2 lagi anak2
Selamat hari raya...

Malinda Ismail berkata...

Taun ni x sempat jenjalan raya rumah ko kan pah...pastu kaler biru baju korang pon cantik la

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...