Jom Ikut Saya

08 Februari, 2011

JEMPUT-JEMPUT ROTI SEAFOOD

Ahad lalu...selepas balik dari majlis kahwin..mak mertua call ckp nak dtg..sambil ternganga...aku teringat masa aku balik jb aritu ada ajak dia dtg umah..tapi x nak..tup-tup call kata nak dtg lak..pelik2..mak..mak...So..xpelah...aku xdehal lah...dlm kul 3 lebih baru lah mak mertua ku sampai..time pun dah nak minum ptgkan..apalagi...aku pun cari idea nak wat ape...smbil pk2 tu nampak roti gardenia...adalah dlm 5-6 keping..emmmmm....idea dah dpt!!!sy pun buat lah jemput2 roti pastu nak bagi lebih verity sy tambahkan mcm2 ramuan lain...resepinya dibwh yer..

Sebelum digoreng



Selepas di goreng
Resepinya sy agak2 jer..tapi jgn risau kompem sedap & lembut.

* 5-6 keping roti disiat2 kecil2 (nak byk pun boleh)
* Sedikit tepung gandum - jgn terlalu byk
* bawang merah potong dadu
* kentang potong dadu
* lada merah mayang
* filamen ketam dipotong2
* bebola sotong/ketam/udang/ikan/daging dipotong2 (ikut citarasa masing2)
* daun sadri mayang utk mengharumkanya
* bahan perasa- garam secukupnya
* air secukupnya- jgn terlalu cair

Cara2nya...campurkan semua bahan...rasa masinnya..dan goreng....siappp... selamat mencuba.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...