Jom Ikut Saya

28 Jun, 2013

Hampir menitis airmataku pagi ini...TAHNIAH ALEYA UMAIRAH...

ASSALAM

SALAM DI PENGHULU SEGALA HARI

Berkat hari Jumaat yang barakah ini
pagi-pagi lagi sy telah mengetahui berita yang amat gembira
Syukur pada mu Ya Allah atas kurniaan ini. 
ALHAMDULILLAH

 Sebenarnya pagi tadi sebelum ke ofis sy telah pergi ke Sekolah Agama Aleya untuk mengambil Buku Penyata untuk exam mid year yg lepas..pagi2 dah terconggok kat kelas..dek nak kejarkan masa untuk ke ofis...
 ALHAMDULILLAH
setibanya giliran sy & cik hb..
mcm biasa ustazah akan melaporkan keputusan..mmg kami tak sangka.. sebaik sahaja ustazah nani mengatakan aleya mendapat tempat pertama dalam kelas..sy & cik hb berpandangan berdua..agak terkejut lah jugak..apalagi..dah mmg sy ni jenis kememeh..bergenang dah airmata..tinggal nak jatuh jer..apa yg jelas sy tau ustazah nani perasan sy nak nanges..nasib baik tengah2 nak menitik tu dtg lak parent lain bertanyakan sesuatu kat ustazah...maka teruslah sy tarik nafas dalam2..kontrol sebak..hehhee..selamat...& kami pun bertanyakan lah apa yg patut..cuma ustazah tu pun agak terkejut jugak sebab..sebelum exam haritu aleya kan cuti operation apendik lebih kurang 2 minggu..so mana ada belajar..ustazah bertanya dia kat rumah mcmana..so sy pun jawablah.."macam budak2 lain gak ustazah..nak kene bebel baru ulangkaji, byk main dari belajar"...mungkin katanya cara dia menangkap pelajaran tu berbeza..apapun ustazah berharap sgt prestasi ni dikekalkan hingga akhir tahun nanti..& perbincangan kami tidak lama sebab..ustazah nani hanya cakap "sy tak ada nak komen apa2 semuanya baik..xde apa2 masalah dgn aleya..teruskan usaha sahaja"..sampai mcm tu sekali...dah tu..apa lagi salam2 ktorg balik lah..
IN SYAA ALLAH..ustazah ..
mudah-mudahan prestasi  ini akan dikekalkan berkat doa semua.. 
untuk aleya ibu & ayah ucapkan tahniah & terima kasih kerana membanggakan kami..doa kami moga aleya akan terus maju...dan maju...dan maju...dalam pelajaran...


JUMPA LAGI 

IN SYAA ALLAH


Nota 1 : Setiap kali membebel pasti sy selitkan motivasi utk aleya juga adiknya amirah..mungkin itu juga salah satu pemangkin semangat utknya..semua ibu bapa mahukan yg terbaik dari anak2..disebabkan aleya jarang mengulangkaji maka sy tidak terlalu mengharap..cukuplah sekadar lulus semua..lebih2 lagi ketika itu dia tidak kesekolah lebih kurang 2 minggu..hanya tuhan yg tahu apa yg sy fikirkan.."bolehkah aleya menjawab?..akhirnya..kerisauan sy terbalas dgn kegembiraan..

Nota 2: Baca N3 kakzakie...alamak mcm terasa lak (riak kah aku?)..tapi xdelah mcm tuan profesor tu sampai nak jatuhkan maruah org lainkan (kenape tak dia je yg ajar anak dia sendiri kalau rasa dia terbaik sgt)..sesungguhnya sy tiada terlintas untuk riak mahupun menunjuk2..sekadar berkongsi kegembiraan sy hari ini..untuk tatapan & semangat dimasa akan dtg..untuk aleya & anak2 yg lain....

Nota 3 : Akhirnya mengalir juga airmata sy ketika menaip N3 ini..Esok ke sekolah kebangsaan pula..mcmane agaknya prestasi aleya...


 

8 ulasan:

Kakzakie berkata...

Tahniah buat anakanda Aleya. Teruskan jangan macam kakak anak mama zakie tu hari itu nombor 2 sekarang jadi no 3.

SN... prestasi anak-anak sebenarnya sikit-sikit kita juga yg menentukan juga terutama ketika di rumah.

Sharifah Nadzarah berkata...

Kakzakie- alhamdulillah...tq kak..
tq jugak atas nasihat akak tu..sy mmg sentiasa risau adakah betul cara sy mendidik...tq kak

atuk berkata...

Assalamualaikum Sharifah

Alhamdulillah
Syukur
Tahniah
moga terus berjaya

Sweetie berkata...

Tahniah! bukan saja permata ibu bapa tapi juga permata negara, bangsa dan agama tu!

Sharifah Nadzarah berkata...

atuk- wasalam atuk
alhamdulillah..tq atuk..

Sharifah Nadzarah berkata...

sweetie- alhamdulillah..tq3...

cikceriacorner berkata...

salam akak..tahniah..bestnye...alhamdulila

Cheqno berkata...

Moga Aleya berjaya & menjadi anak solehah dunia & akhirat. Tahniah jugak kat Pah sebagai ibu dia.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...