Jom Ikut Saya

20 Jun, 2013

HARI BAPA...haritu...

ASSALAM

SELAMAT HARI BAPA 
untuk semua yang bergelar
Bapa, ayah, abah, bak, walid, abi, papa, daddy...
khususnya untuk suami yg tersayang
En.Sulaiman Abu Khairi
Terima kasih kerana menjadi suami & ayah yang penyabar & penyanyang
(walaupun kadang2 angin gak hehehe) 
tapi itu semua lumrah kehidupan berkeluarga...
untuk semua maaf jika agak terlewat memberi ucapan ini
oklah..bersempena HARI BAPA haritu..sy dah plan dgn aleya nak buatkan kek utk cik hb maka jadilah kek peberet kami ngeee...

 KEK COKLAT KUKUS 
apa lagi..yang senang..dalam keadaan sy skrg ni..mmg carik yg mudah jer..
Tgoklah kad tu..aleya yg buat..katanya nak cucuk kat kek..
hiasan hanya menggunakan apa yg ada di rumah jer..
kejadian kek ni tidaklah besar..sebab sy gunakan mangkuk plastik putih tu jek, 1 adunan sy bagi 2...so dapatlah 2 bijik kek haritu..tapi yg 1 lagi dlm loyang lain sy kukus..nnti tgok bawah yer..


 OK...dah siap hias bagai..masa untuk snap2 sebelom nak suprisekan cik hb.. sebenarnya haritu cik hb ada wat keje sket kat umah mak sy..so mmg dari pagi dia ada projek kat umah mak..dia wat projek kat sana ktorg wat projek kat umah..hehhee
 Oklah..muka org kene suprise mmg xleh nak tepek kat sini kang kene marah lak..mula2 nak potong kat tempat dia wat keje tu..tapi sy cakap nak amik gambo masuk blog...terus dia suh masuk umah mak jer..basuh tangan..& terus je lah potong kat meja dapur..hehehe..
 DANNNN...sesi memotong & memakan pun bermula...
agak lama sy tak wat kek..so byklah jugak ktorg makan...
lepas makan2 cik hb sambung keje..ktorg & mak sambung kejekan kek...belen kek trus bagi kat mak...
TAPIKAN
Malam ada lagi!!!!potong kek!!..

 Inilah seloyang lagi kek tu..sy guna acuan berlubang tengah tu..kukus jugak..
curah coklat & hias simple jek..seblom makan malam haritu..
 Haruslah ada....kecuali tuan blog..
muka dah bam..bam...hidung dah kembang...
(sy klu pregnant mmg bengkak semua dari atas sampai bawah) 
mmg tak fotogenik langsung..
so akan pk 100 kali klu nak tepek kat sini..hehehe
Aksi gedik..aidil lah yg mulakan...

OK alhamdulillah..semua hepi haritu..


OK JUMPA LAGI

IN SYAA ALLAH.


Nota : JEREBU makin teruk kat JB ni...risau betul sy..



3 ulasan:

Kakzakie berkata...

Ada dua kek satu pun tak kasi mama zakie ye...

Sekolah adik cikgu dah bagi semua kena pakai face-mask dah SN. Sek Tmn Daya tak bagi lagi ke? Tempat kakak kerja ni pun sama kelabu sana-sini.

Sharifah Nadzarah berkata...

KAKZAKIE- HEHHE..AKAK NI..SUKE NYAKAT SY TAU..
SKOLAH TMN DAYA BAGI KAK..TAPI ALEYA KATA TAK CUKUP DIA TAK DAPAT..TAPI SY DAH BELIKAN SUH DIA PAKAI KAK..AMIRAH PUN SAMA...
TQ KAK..

Papa Mifz berkata...

buat kek sendiri pasti lebih berharga kan...;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...