Jom Ikut Saya

05 Januari, 2015

SATE HOMEMADE MAK MERTUAKU..MEMANG MABELES..

ASSALAM

ALHAMDULILLAH BERSUA KEMBALI..
Disebabkan cuti sekolah ditangguhkan seminggu..so sy & family baliklah kekampung menjenguk MIL dipontian sabtu & ahad semalam...tdo semalam jek coz sabtu ritu sy keje half day balik keje baru bertolak ke pontian..perjalanan tak lama dlm 1 jam jek tapi yg menyebabkan lama kitaorg singgah sana sini..jadilah berjam2 nak sampai hehehe...bukan apa sebelom balik kenelah beli keperluan sikit..barang dapur ke..sayur ikan bagai...maklumlah nak balik bukannya lama..so beli siap2 senang tak  payah keluar lagi so leh berbual pjg2 ngan MIL..hehehe..TAPIKAN semalam MIL kata nak buat SATE...maka apa yg dah dibeli tu simpan jelah sebab MIL sy dah beli ayam siap tuk wat sate hehehe...sy ikut je..lgipun mmg x penah wat sate sendiri & SIL sy pulak hari tu penah citer masa dia balik pun MIL watkan sate..emmmm terliur i bila SIL ckp sedapnyeeee..masih terasa jus ayam tu..aduhaiiii..geram i tau..nasiblah bila sy balik MIL nak buat jugak hehehe...TQVM MIL...sayang MIL..Muahhhhh!!!
OKlah jom tgok..gambo..

hanya gambo ini yang dpt posing cantik2..
OK..siap digaul...tengah mula mencucuk sate..abaikan tangan yg comot tu..MIL suh sy yang gaul aduhhh....mula2 terkial2 gak sy mencucuk..bila dah byk mcm best lak..terus verangan nak jual satelah pas ni..hahaha..TAPI ayam tu MIL tak perap pun tau lepas gaul2..cucuk..terus je ktorg bako...tapi hasilnya..kebabommmm...
 yg dah siap..dapatlah dalam 70 cucuk lebih..mana taknya isinya potong besor..bukan mcm yg jual cinonet jek..alah utk makan sendiri tak kisah betul tak..baru puas..

 jom kita bako!!!..MIL bako guna pan leper tu senang katanya..x payah nak berasap bagai guna arang..lagipun masaknya tak kering..
 dah siap!!!jom makan..tak dapat nak kumpul byk sate ni..siap bako ngap..sambil bako ngap..camne tu..hehehe
 tgok jannah..dia bukannya makan sgt..saje nak main2..tgok org pegang dia pun nak pegang..yg dia makan ketupat segera tu..
 ok..kesimpulannya..mmg thorbaek..pertama kali sy gigit lembutnya pehhh..isi ayam tu tidak kering tau..masih berjus...mmg sedappppp sgt lepas ni mmg sy akan buat sendiri kat umah..resepi pun dah mintak ngan MIL...tapi maaplah tak dapat nak syer harini..tertinggal kat umah..hehehe..nnti bila sy buat in sya allah sy kongsikan ye..
So sy beri nama SATE MAK ODAH 

OKLAH JUMPA LAGI


IN SYA ALLAH




3 ulasan:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Akak tengok pun nampak sedap Nad.. nanti kongsi resepi ye :)

Sharifah Nadzarah berkata...

TQ kak...
memang kak bukan sengaja nak puji..tapi bila dah tau ni baik wat sendiri dari beli..in sya allah nnti sy kongsikan ye bila dah buat..

Malinda Ismail berkata...

Sedapkan pah senang pulak tu...kikiki...akak ada share resepi kat blog akak pi skodeng sana :p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...