Jom Ikut Saya

02 Januari, 2015

SELAMAT TAHUN BARU 2015 & Kuih pertama di tahun baru...

ASSALAM

SELAMAT TAHUN BARU 2015
ALHAMDULILLAH
Tidak terlambat rasanya saya ucapkan selamat tahun baru untuk rakan2 alam maya semua..Bermulanya permulaan tahun..berbagai azam bermain difikiran..sedangkan azam yg lepas2 kadang2 masih tertangguh..apapun satu yang azam yang perlu dilaksanakan adalah azam untuk memperbaiki diri bagi mempersiapkan diri andai kita dijempuntNYA...bagi sy itulah satu2nya azam yg perlu sy laksanakan setiap tahun..mudah-mudahan kita semua di bawah rahmatnNYA Amin.

OK!!..Cukuplah intro tahun baru yg agak islamik itu..kite citer pasal makan lak ye..disebabkan ofis sy amik PH untuk tahun baru  maka duduklah sy kat umah dgn anak2 ala2 surirumahtangga sepenuh masa gitu..tapikan semalam sy kene bawak 3 org askar sy gi sekolah utk pembayaran yuran & buku..emmm mcm nak gi keje gak bangunnya  lagipun Cik hb sy pun keje so jgn nak ngada2 x bangun..kata azam nak perbaiki diri  hamek ko..oklah lepas segala yuran buku dah dibayor...baliklah sy kerumah..amek sikecik jannah..terus ngadap meja  makan nasik goreng yg tak sempat kitaorg makan pagi tadi..tgok betapa bizinya sy sampai x sempat sarapan sblom gi skolah...disebabkan sy kuar awal pagi so..awal pagi jugalah sy balik umah..kan best..boleh cepat relax...APA!! relax..jgn harap klu semua askar tu tak tdo..tapi time diaorg tido tu lah sy rushing wat keje sebenonya..jadik bila sy nak REHAT!!!...hadoiii...itu lah tanggungjawab kan...ok semua kena ikhlas..ingat azam tadi...hehehe..mak oii pjgnya citer pastu sok lusa senyap xde n3..hahaha...jgnlah perli kite...ok berbalik pada citer asal..semalm sy buatlah kuih sikit tuk minum ptg bila cik hb balik nnti..lagipun kuih ni cikhb yg minta watkan cuma sy x sempat2 nak wat..so alang2 dah cuti buatkan lah semlm..penah wat seblum ni..kene tgok n3 lama2 lah ye..disebbkan buat kuih ni pada 1 januari maka sy pun terpk utk wat n3 kuih pertama di tahun baru hehehe poyo jek.. jom lah tgok kuih yg mcm diva sgt tu..
 Tadaaaa
PAU SAMBAL & DONAT je pun

 lepas goreng
asalnya nak buat pau sambal semua.. tapi askar2 oder donat maka sy tebukkan je lobang kat tengah2 jadilah donat hahaha..
 DONAT untuk anak2..bapak anak pon makan
PAU SAMBAL


OK JUMPA LAGI INSYA ALLAH



Nota: azam lagi satu nak wat n3 tiap2 hari kikiki


1 ulasan:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

emmmmm dapnya... lapor tengok petang hari ni Nadz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...