Jom Ikut Saya

03 Februari, 2012

DONUT KENTANG...

ASSALAM

SALAM DI PENGHULU SEGALA HARI
SEMOGA KITA SEMUA MENDAPAT KEBERKATAN DARINYA...
OK...Dia buat hal lagi...apalagi kalau bukan tenet kat opis ni lah..
sehari jek oknya...pagi2 dah buat orang panasssss..
sib baik hari ni jumaat..sy cuba jugak control emosi ni..
sy pun x tau lah penyakit kronik apa yg melanda..
nasib baik sempat post n3 ni..

DONUT KENTANG
Citer pasal donut ni..sy buat sama hari dgn Kuih Keria tu..baca tak n3 tu..
lepas buat keria sy adun donut..ekceli aleya yg beria2 suruh sy buat donut ni..dah lama jugak dia mintak sy jek tak berkesempatan nak buat..akhirnya last week sy adakan juga masa utk tunaikan permintaan anak2..
masa sy buat ni anak2 sy xde..ikut mak sy gi kenduri..konon2 sy nak suprisekan diaorg lah ni...jom tgok gambo tapi sebelum tu sy nak ucapkan TQVM kat KAK YATI SINAR KEHIDUPAN tu..sy amik resepi ni kat dapur dia lah..tapi mana sama donut amatur dgn sy ni ha..kak yati punya aduhai...punyalah comel & cantik je kejadiannya..bulat2..berseni betul tangannya...apapun rasanya mmg sedap..TQ KAK..kalau nak resepi klik2lah kat atas tu yer..mesti teruja tgok donut kak yati..
SEBELUM & SELEPAS
proses mengembang
Banyak ni lah yang dapat...
Bila dah kembang tu..sy terap guna acuan jer..
sebab tu tak jadik bulat2 mcm kat yati...hehehe..
senget menget bentuknya..pastu sy terap dgn bentuk2 lain..
mesti anak2 sy suka..mmg btul pun diaorg suka coz bentuk miki..star..moon..
Dah siap goreng..
sy salut dgn gula icing so tak berapa nampak gulanya tapi tetap manis...
aduhai..senget menget donut sy ni...
Sedap tau..lembut jer..mungkin sebab ada campuran kentang..
hehe ye ye jek sy ni..sy agak jelah..
letak coklat..ini utk aleya..utk bawak bekal kesekolah..
aleya tak suka donut ada gula..dia suka letak coklat..

oklah kalau teringin cubalah buat ye..senang jer..
jumpa lagi insyaallah kalau tenet sy ok..

6 ulasan:

Kakzakie berkata...

Banyaknya SN... kalau nak beli kat Donut Dunkin mahu berpuluh-puluh ringgit dah...

Qhaifa Nur berkata...

paling suka yang letak coklat tu..

intan morsalin berkata...

byk btul dpt ek...sya ni dah lama plan nak wat donut..tp lom jadi kenyataan lagi...

Ros berkata...

terasa kecur air liur tengok donut tu...

mama aini berkata...

assalam sharifah..terliur mama tgk donut tu..hu2x..

Papa-NtiQ berkata...

hi Sharifah...kebetulan blogwalk dan singgah sini nak baca post2 menarik....lapor lak rasa nengok gambor2 kueh nih ish ish

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...