Jom Ikut Saya

13 Februari, 2012

Sambutan Maulidur Rasul di Surau Al-Hidayah Taman Daya...12/2/12..

ASSALAMMUALAIKUM
Apa khabar semua rakan2..harap u alls sihat selalu....
Agak lama sy menyepikan diri...sejak awal2 bulan lagi masa sy agak terhad..
mcm2 perkara perlu sy bereskan..kerja2 semakin bertambah..
bila dah macam tu..mood utk menaip n3 dah berkurangan...
sy hanya mampu utk BW shj...harap rakan2 semua faham situasi sy...
hari ini..setelah seminggu lebih sy menyepi...sy cuba cari masa utk menaip n3...
OK...sy mulakan dgn xtvt sy semalam.....
sy mendapat undangan ke majlis maulidur rasul kebetulan amirah ada memasuki pertandingan mewarna utk kanak2 tadika...so semalam pagi2 lagi kami dah ada di surau al-hidayah utk mengikuti program yg dijalankan...sebelum ke acara utamanya iaitu syarahan...


AMIRAH
Selepas daftar..terus kebahagian mewarna...
ALEYA ikut utk memberi semangat kat adiknya..
TAPIKAN..sedang sy & anak2 duduk2 sambil menikmati sarapan yg disediakan..
tetiba dtg cikgu ALEYA  ajak dia masuk pertandingan menulis huruf HIJAIYAH (Alif..Ba..Ta..sampai YA tu)
mula2...sy cakap aleya dtg temankan adiknya je..alat tulis pun takde...tapi cikgu tu cakap tak pe boleh..lagipun dia tulis cantik (cikgu yg ckp k..bukan sy)..alat tulis sy ada..so dgn tersipu2nya aleya pun ikutlah cikgunya tu gi mendaftar..bila dah daftar haruslah duduk di tempat yg disediakan mcm gambar kat atas tu..hehehe..perserta bidan terjun...
AMIRAH...
Dah mula...gambarnya senang jer..mula2 semangat...
Bila lama sikit..dia dah penat..terus cincai2 jer kaler...
ini cik hb yg amik coz masa ni juga sy ada masuk bertanding iaitu
RUMI ke JAWI...pjg jugak karangan yg di bagi..
sy pun buatlah tapi tak taulah betul ke tidak..ejaan jawi skrg tak mcm dulu2..
tapi alhamdulillah sy masih lagi boleh menulis jawi rupanya semalam...
lupa lak nak snap..tapi tak menang pun dapat saguhati jer...
yg menang semuanya cikgu2 sekolah aleya..
Penyampaian hadiah...
ALEYA dapat tempat pertama utk acara menulis huruf HIJAIYAH,
mmg sy tak sangka perserta bidan terjun boleh menang..
cantik ke dia tulis..gambo pun tak snap masa tu..ape2 pun 
alhamdulillah syukur rezeki dia haritu..dapat duit jugak tau..
AMIRAH pulak dapat saguhati jer..
tapi hadiahnya sama cuma takde duit jer...
gamba pulak tak sempat nak snap..tapi cikgunya ada snap..
xpe nnti sy akan minta kemudian..sy pun dapat saguhati juga..
Keluarga SAKINAH
Ini xtvt utk lafaz taklik antara ibu/bapa & anak2 yg sudah baligh 
iaitu penyerahan tanggungjawab kepada anak2..
masa ni mmg sedih semua nangis2..termasuk sy walaupun hanya melihat
Inilah ustazah yg menjalankan program keluarga SAKINAH tu,,
kemudian..
MARHABAN & SELAWAT...kemudian
Ceramah oleh USTAZ FAUZI BIN MUSTAFA
perantara al-kuliyyah kat TV3 tu...kenal tak??
kalau tak kenal mesti tak tgok al-kuliyyah ni..hehe jgn mare
Amik dari jauh jer..tak bawak kamera..so guna hp...
dah zoom pun jauh jugak..kikiki
Alhamdulillah sedap dengar ceramahnya..tak puas rasanya mendengar..
kalau sampai petang pun sy sanggup duduk & dengar...
kemudian...lepas semua solat zohor..jamuan makan diedarkan...
2 keping gambar  kat atas ni aleya yg amik..
masa ni sy tengah makan..sy suh dia amikkan..segan la pulak sy nak amik..
tapi sy makan dekat jer dgn ustaz ni..
mmg nampak sgt dgn jelas orangnya..
nampak cool jer kan...masa gambar yg ni..
dia nampak je aleya nak amik terus dia posing cam tu..sporting lah ustaz..
kaum wanita menikmati juadah

masa ni sy amik..
Untuk kenang-kenangan...
itu pun setelah puas sy pujuk+paksa+ugut cik hb 
suruh bergambo..geram betul sy...
masa ni ramailah yg minta autograf..nak bergambo segala..
termasuklah sy..
depan surau..masa ni sy pun dah nak balik..
kebetulan sama la pulak..so snap..jgn tak snap..tapi 
ustaz ni mmg sporting lah..nampak jer org nak snap trus dia senyum..
oklah jom tgok hadiah & apa yg patut
SAGUHATI..stationary
Ini hadiah AMIRAH..
TEMPAT PERTAMA stationary+RM25
Ini hadiah ALEYA
SAGUHATI..
Planner 2012 surau al-hidayah+sarung tangan+buku
Ini hadiah saya..hehehe
utk makluman semua hadiah isi dlm beg..so byklah beg sy dapat haritu..
senanglah sy kalau nak belanja hari sabtu..kekeke..
Jamuan ringan yg diberi tak habis nak makan sy bawa balik+ telur..
JUS TOK GURU+AIR PELEMBUT HATI+AIR PENERANG HATI
Ustaz Fauzi kan sinonim dgn jus tok guru ni 
so sebelum balik tu sy sempat bertanya ada ke bawak..
dia kata ada..tapi dlm keta..so bila sorang dah beli..
semua dtg utk beli..murah reseki ustaz haritu..
sy tak pernah cuba..so ingin mencuba...mudah-mudahan diperkenan olehNYA
so hari ni sy anak beranak pagi2 dah minum jus tok guru!!
Sy sempat juga mintak autograf dari ustaz..
kebetulan sy dapat hadiah planner tu..
so sy minta ustaz tu tulis kat planner jer..
alhamdulillah rezeki sy haritu..
bukan autograf jer, siap dapat kata2 hikmat dari ustaz...
Nampak tak??..hehe tu sikit jer...
nanti sy snap bagi clear & share dgn u alls ok..
tungguuuu...
OK..Jumpa lagi insyaallah..

6 ulasan:

Qhaifa Nur berkata...

meriahnya majlis...
alhamdulillah, dapat ilmu jika hadirkan diri..

Kakzakie berkata...

Mesti tulisan jawi amirah cantik...

SN masjid an-najah dah buat belum? Kakak tiap hari lalu tepi masjid ini tapi surau tu tak perasanlah mungkin sebelah dalam...

atuk berkata...

Assalamualaikum Sharifah

meriahhhh

tahniah Aleya

Sharifah Nadzarah berkata...

Qhaifa Nur- Syukur..btul tu..tq dtg

Sharifah Nadzarah berkata...

kak zakie- kak bukan amirah..tapi aleya..akak selalu konfius hehehe...
amirah masuk mewarna...

p/s: masjid an-najah kalau tak silap kita sabtu ni kak..18/2/2012..nnti kita kompemkan lagi...

tq kak

Sharifah Nadzarah berkata...

atuk- alhamdulillah..meriah sgt...

tq atuk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...