Jom Ikut Saya

31 Januari, 2013

Orang belanje..rezeki jangan ditolak...

ASSALAM

Apa khabar semua..harap semua sihat2 selalu..
ok..ini citer dah basi..dah nak seminggu baru nak n3..tapi jari degil masih nak menekan kebod ni..hohoo. Hari jumaat last week..mak ajak sy gi jakel..katanya ada sale gile babasss..(eh apsal sy yg dok keje sebelah jakel pun tak tau ekk??)..ropa2nya mula sale hari jumaat tu jugak..pehh..mak sy ni..nak jadi org pertama ker..alasannya nak carik tikar..nak ganti yg kat umah dah serabai katanya..mola2 sy mcm malehh jer..(sebenonya den xde fulus..ada pon dah tinggal koret2 jek pastu nak gi tmpt sale xkan nak nengok jek)..so sy plan..mintak cikhb yg bawakan mak..heheheh baik punye plan..so bila ptg balik keje tu..usha2 cik hb..akhirnya dia stuju nak bawak mak..fuhhh slamat den..lalalalala (senang hati)...TETIBA mak dtg..long!..ooo.. long!..adeh..pekehey nye mak aku ni (dlm ati)...pastu mak pon citer..rupenye ada jiran sederet umah sy tu..kira dah mcm anak mak jugak ler..mcm kakak sy jugak ler..sy pggil KAK JI..nak ajak mak kluar pas maghrib...mula2 mak ckp tak nak coz dah janji nak gi jakel ngan sy..pastu bila KAK JI dengor jakel trus dia ckp tak pe dia pun nak ke jakel..MAKA nya..mak ajak sy jugak coz KAK JI nak tumpang keta sy...adehhh..lomah trus badan den...baru lalalalala tadi..tapi kene jugak..fadan muke sy...so dipendekkan citer...malam tu sy berjimba2 berempat jer...pompuan2 jer..sy jarang keluar vegini..biasanya mesti ada cik hb..lepas maghrib kami keluar terus ke jakel...jom tgok gambo2 langsir yg sy snap..mak sy pulak...kat umah sibuk nak beli tikar buluh tu..tiba jakel ..beli langsir plak..pehh...termakan hasutan betul...
Ini langsir yang murah2 je sy snap..yg mahal2 sy segan nak tgok..bukan beli pun..jadi drebar jek..hukhukhuk
KELABU..eh sy mcm berkenan dgn warna ni..
Inilah KAK JI tu..dia bawak anak jagaan dia sorang..masa ni dia tengah pilih sarung kusyen RM1 sehelai..murah giler..punyelah berebut org memilih masa tu...sy tahan jer masa tu...sabo..sabo...
Langsir lagi..sebenonya sy snap gambo2 langsir..nak tunjuk cik hb..nak beli warna apa nanti..hahahaha..oklah lepas dah velek sana sini...tengok jam dah kul seploh lebih...mak aihh..lamanya keluar..masa anak dara pun tak penah balik lambat cam ni..so bila dah bayo semua..naik je keta..KAK JI tu cakap Long! jom kita gi makan kat UDA...haahhh!!..sy terkejut..ehh kak ji kita jln malam2 ni tak brape nak cam..laaa..terus dia jwb tak pe..aku tunjuk jalan..hahaha..nak jwb ape..jwb diet pun..kene balik nnti..alah kau tu diet ke tak same jer aku tengok....nak ckp cik hb marah..nnti dia cakap alah tu nnti aku jawab dgn leman...mak sy lagilah..ketawe jek...last2 dia cakap pegi je lah long..orang nak belanje tu..so pegi lagi kami ke uda..katanya nak blanje makan ciken chop..


ANGAH D & C
 Kesian sy..dah lama dok JB tak tau ada restoren ni..tulah asyik pegi balik keje jek..tak nak jenjalan..
Restoran ni semuanya western jek..takde nyer nasik2..tapi mmg murah giler..pasni mmg kesini la selalu
KAK JI order air barli..dah semua ikut barli..sebenonya segan nak order yg lain2..org blanjer..segan..
sementara nak nunggu..ada side dish..ala mcm otak2 tapi dia kecik je mcm kuih koci..tapi sodapppp
Meje kami no.6..kene ingat no. ni..nnti nak bayo kene ckp meje no brape.. ALHAMDULILLAH SEDAPPP
FRIED CHICKEN CHOP- RM5
menu ni semua KAK JI yang orde ktrog ikut jer..org blanjer jgn byk citer.. mmg sedap..
FISH & CHIPS...RM5 jugak
tetiba si suha adik sy nak fish & chips lak..over gitu..
tapi regenya same jek..murah kann???
tgoklah..mak sy & kak ji tu makan ciken cop dgn tangan..
Inilah KAK JI..jiran sy & mak.. Dia sama status dgn mak sy iaitu IBU TUNGGAL..kesian tau dia muda lagi..suaminya meninggal sakit kanser usus..tapi dia very3 baik orgnya..cuma molotnyer je kecoh ala2 kepoh gitu tapi bestttt..malam tu sy sampai umah hampir kul 12mlm..mmg giler..tak penah berjalan tnpa cikhb sampai mcm ni..sib baik dgn mak..pastu kakji siap tapaukan lagi utk cik hb & anak2..mmg baik lah dia..TQVM kat kak ji lenkali blanje lagi ye..hihihi



Nota 1: kakji belikan sy kain langsir..puas sy tolak tapi dia paksa jugak so sy terpaksa menerimanya dengan redha...hahhaa poyo..

Nota 2: Aleya & amirah tak puas hati coz makan ciken cop yg tapau jer..diaorg nak sy bawa diaorg makan kat restoran tu..katanya sedappppp..(dah bawak dah selasa lepas n3 nnti )

Nota 3: Cik hb muka senyum2 sempoi..bila isterinya balik kul 12mlm...sib baik ada ciken cop & langsir sebagai bukti..kekeke

Nota 4: Untuk warga JB Jakel masih sale hingga 11/2/2013 sebelum berpindah

Nota 5: Restoran ANGAH D & C ada cawangan baru juga di Taman Munsyi Ibrahim..

MALAM TU SY TIDO KEPENATAN NASIB BAIK ESOKNYA TAK KEJE..


OK JUMPA LAGI

IN SYAA ALLAH






6 ulasan:

Kakzakie berkata...

Oh Jakel Tampoi tu nak pindah ye? kakak pun tak tahu. Baru Ahad lepas kakak ke Kipmart jeling juga Jakel tapi sebab tak berhajat so tak singgah pun..

Nens Collection berkata...

pehhh..best jgak tu skali skala berfoya2 kan..hehe..kenyang pon kenyang langsir pon dpt..ekeke

Sharifah Nadzarah berkata...

kakzakie- ye kak..dtg ye..beli tuk raya..(raya cina) hehe tq kak

Sharifah Nadzarah berkata...

NENS- HEHE..SESEKALI DIK..REZEKI JGN DITOLAK..TQ DIK

Qhaifa Nur berkata...

jakel memang banyak pilihan..
yang tak suka jurujual asyik ikut saja he..he..

sedapnya menu hari tuh...rezeki jangan ditolak....

mama berkata...

ehem mama pergi jakel segamat (kg hb) & shah alam je..he2x..ni yg dekat dgn rumah mama..untung ada kawan macam kak ji meriah jadinya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...