Jom Ikut Saya

15 Januari, 2013

Tahniah aleya...& Dugaan lagi....

ASSALAM

Syukur Alhamdulillah..sy diberi kekuatan untuk berkongsi cerita disini lagi...
Setelah hampir seminggu sy menyepi...sy masih lagi belum betul2 pulih dari virus selsema..apakan daya sy diuji lagi. ahad lepas cik hb pulak diberi ujian..tiba2 sahaja..ketika ingin mengangkat aidil ditangga rumah..bahagian belakang pinggangnya semacam kejang...terus menjerit & jatuh terduduk hingga 2-3 mata anak tangga...ekoran dari itu...sangkaan kami hanya sakit2 biasa..jadi sy hanya sapukan minyak urut sahaja pada mlm tu..(kebetulan kejadian pd mlm hari mmg dah nak tidur)..tapi sebaliknya..semalaman cik hb tak dpt tidur..katanya..semacam bisa hingga kekaki...ya ALLAH..apakah dugaan ini..maka esoknya (isnin/semlm)..sy terus amik EL..& bawa cik hb ke hospital..keadaannya pada masa tu..hanya berjalan terbongkok2...tidak boleh ditegakkan badan nya..maka sy lah tempat berpaut utk berjalan..bayangkanlah lelaki berpaut atas perempuan..walaupun cik hb tu nampak kurus tapi kusss semangat..(berat).. hihii..tersenget2 sy memapahnya....bila dah jumpa doktor..katanya..kemungkinan bahagian dalaman ada yg koyak..sebab tu sakit yg amat sgt..tapi jika masih berterusan dtg lagi ke hospital..mungkin nak di scan atau ape2 sy pun tak tau lah..bergantung pada keadaan cik hb..cik hb diberi MC 2 hari..semalam & harini..tapi dah makan ubat pun keadaannya masih lagi terbongkok2..tak boleh duduk lama..nampaknya esok sy kena ke hospital lagi...ok itulah serba ringkas apa yg berlaku..mudah2an segalanya dipermudahkan untuk kami...doakanlah agar sy diberi kekuatan untuk menghadapi semua ini. amin.

 Semalam..balik dari sekolah agama...aleya tersenyum simpul..pelik sy tengok..pastu katanya.."ibu cikgu ada bagi surat..nnti ibu baca ya"..disebabkan sy ada keje..iyelah nak siapkan dia utk sekolah kebangsaan pulak..sediakan makan & bekalnya..so masa dia tengah makan tu..sempatlah juga sy bersembang..tanyakan kerja sekolah & apa2lah (mmg setiap hari sy akan tanya tentang persekolahannya)..agaknya..dia tgok sy tak amik surat kat beg dia..terus dia ckp.."ibu..cikgu lantik eya jadi pengawas"..sambil tersegih..sy pun apalagi..terkejutlah...iyeker????!!! terus sy pi capai beg dia & tgok surat tu..alhamdulillah...sebenarnya aleya mmg berangan-angan nak jadik pengawas..tapi sekolah kebangsaan...tak sangka boleh terpilih kat sekolah agama lah pulak..tapi sy tanya jugak dia..eya nak jadik ker tak??..dia jwb apa tau.."eya tak kisah kalau ibu n ayah ok..eya ikut jer..kalau tak pun eya tak kisah"..dlm hati sy..alahai..siannya...so bila dah bincang dgn cik hb..& sy pun dah call ustazahnya...akhirnya ktorg setuju..tapi bersyarat.."prestasi mesti menten..mesti naik lagi ..tak mau turun..kalau turun..ayah akan suruh letak jawatan!..OK??!!" kata cik hb pada aleya (sy diam jer)..huhuu..
 Prosedur pakaian..nasib baik baju putih jer..tak payahler nak buat lagi..cuma kene buat kain..beli tudung & kasut&stokin jer..
Hari ni..sy keje..waktu lunch tadi..sy pi ronda carik kain merah...& tudung pink ni....nasiblah dekat opis sy ni byk kedai kain..pegi jakel takde pulak..so pegi kedai kain sally.. tudung pulak pegi kat dragon belakang jakel tu..mmg kat situ ada jual uniform2 sekolah..aleya suka tudung jenama falcon..sesuai sgt dgn dia..so tinggal beli kasut, stokin & jahit kain!!!...in syaa allah...minggu depan boleh pakai..

JUMPA LAGI IN SYAA ALLAH



7 ulasan:

Kakcik Nur berkata...

Semoga kesihatan SN suami isteri segera pulih sepenuhnya. Aminnn...

Sharifah Nadzarah berkata...

kakcik- Amin3...TQ kakcik..

Kakzakie berkata...

Harap Leman beransur baik. Habis belum scan ke SN? Kesiannya. Kakak takut melarat.

Tahniah buat Aleya dah samalah dgn Anak mama zakie kan. Satu JB semua sama baju/tudung pink dan maroon warna kain.

Sharifah Nadzarah berkata...

kakzakie- tu lah kak..keje pun ingat rumah jer ni..

tq kak..nnti kita sampaikan kat aleya...kelam kabut juga sy nak mencarik tudung kak..nasib baik ada lai saiznya..

Zurina berkata...

untung pdai menjahit...teringin nk belajar...angan2 yg sll tertangguh dr dl smpai kini...hehe

Mak Wardah berkata...

Moga kesihatan anda berdau suami isteri cepat sembuh n tahniah buat si bakal pengawas

munna berkata...

senoga SN dan suami lekas sembuh ye... tahniah pada Aleya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...