Jom Ikut Saya

18 Januari, 2013

SLIPPED DICS...inilah yg berlaku...

ASSALAM


Apa khabar semua...
2 hari sy bercuti uruskan cik hb...kerana cikhb tidak dibenarkan memandu..maka sy lah yg menjadi driver kesana sini..ok apa & kemana sy pergi selama 2 hari..nnti sy kongsikan..coz byk gambar perlu dipilih utk dipostingkan disini..tapi apa sebabnya ialah SLIPPED DISC...inilah yg telah dialami oleh cik hb kesayangan sy tu..Ya Allah..dugaan apakah ini...tapi sy harus positif...segala dugaan atau ujian hanya akan diberi kepada mereka yg mampu utk hadapinya..in syaa Allah sy akan hadapinya dengan tenang .. sabar...tabah...mudah2han segala dipermudahkan..pohon doa rakan2 juga..TQ amin..

SLIPPED DICS
Slipped disc secara ringkas bermaksud tulang belakang yang “teralih” atau “mengelongsor dari kedudukan asal. Ini disebabkab oleh gel antara tulang yang berfungsi menyerap tekanan telah bocor seterusnya mengakibatkan alihan. Fungsi disk adalah sebagai penggalas dan penstabil tulang belakang. Jadi bagaimana slip disc ni boleh berlaku? Jawapannya, apabila diska terkeluar dari kedudukan asal atau normal dalam tulang belakang dan saraf tulang belakang, lalu menekan urat saraf berhampiran. diska ni berbentuk bulat seakan-akan sekeping cakera serta lembut macam gel. Apabila diska ni pecah, diska akan bergerak ke belakang atau terkeluar dari kedudukan asal seterusnya menekan urat saraf tulang belakang dan pinggang. 



Gambar dari google

OK..serba ringkas sahaja yg dpt sy kongsikan..sy perlu siapkan kerja yg byk tertangguh...jumpa lagi 
In Syaa Allah...



3 ulasan:

emarieys berkata...

salam

terbaca masalah slip disc yang suami hadapi.

Just nak kongsi kat sini, cuba pakaikan suami waist nipper untuk mengurangkan kesakitan yang dihadapi. boleh baca kat sini http://www.emarieys.com/2012/11/ubat-sakit-tulang-belakang.html

Kalau berminat boleh pm ema.

Kakzakie Purvit berkata...

Adik ipar kakak sampai sekarang masih lagi memakai waist nipper yg Ema katakan itu SN. Tapi adik akak beli dgn pihak hospital selepas accident dulu.

Moga ada perubahan lebih baik dari yg tempohari.

Kayu Manis berkata...

insya Allah semoga cpt sembuh.

Allah tidak jemu mendengar doa2 hambanya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...