Jom Ikut Saya

16 Jun, 2016

Dugaan Bulan Ramadhan..

ASSALAM

Hai semua..maaflah lambat bersiaran harini.. sy masuk lewat sket harini..sebab bawak cik hb ke klinik tetiba sejak dari semalam tak sihat...sebenarnya semalam sebelum balik kerja cik hb dah pergi ke klinik panel companynya..tiba di opis sy terkejut jugak tgok ada bungkusan ubat dlm raga motor..oh utk pengetahuan semua sy & cik hb hari2 merempit ke tempat kerja..klu naik kereta mmg x dapatlah nak berbuka dirumah..hari2 jln jem..makin besor jalan makin beso jem nye..emmm.. oklah berbalik pada citer ubat tu..bila sy tye demam ke..cik hb jawab tak tapi sejak pagi dia tak sihat rupanya..pening kepala.. muntah2.. melayang2 mcm pusing kat tmpt kerjanya..ishhh x bgtau pun kat bini ekk...sampai hati.. hinggakan dia terpaksa berbuka sebab nak makan panadol..harap2 boleh meredakan sakit..tapi x pon..itu yg petangnya dia gi klinik..isshh makin lah sy risau..dah lah naik motor masatu..sepanjang jalan tu dlm hati berdoa jek supaya kami selamat sampai rumah..alhamdulillah sampai juga..mmg tak singgah memane sbb risaukan dia...tapi walaupun dah makan ubat..sampai ke pagi ni masih tak hilang sakitnya..pening..sendawa..mcm byk sgt angin dlm badan..itu yg sy trus decide bawak cik hb ke klinik kesihatan HSI..nasib org tak ramai harini..mula2 doc suspek gastrik..tp sakitnya dekat ulu hati mcmtu..so doc kata angin byk ..sebb masa tekan2 kat perot tu cik hb asiklah sendawa.. tapi still dpt juga ubat gastrik..itulah sebabnya sy lambat.. dan masa otw balik tu..sy dgn selamba masuk mekdi belikan cikhb bubur ayam tu..lantoklah apa org nak ckp..sebb utk sy masak mmg x sempat..kejorkan masa nak ke opis..keje plak tgah belambak2.. so ckp cik hb makan bubur mekdi dulu ye cayang..nnti ptg sy masakan bubur ayam versi sy..kikikii...sib baik cik hb memahami situasi sy..lgpun dia xleh nak makan byk2..dia takut muntah..sekadar alas prot jek sblom makan ubat....itulah dugaannya..x pernah cik hb mcm ni kalau puasa. mmg xde gastrik pun sblom ni..tetiba je ramadhan tahun ni mcm kene gastrik plak..haisshhh..risau sy..ni pun buat keje hati x tenang..dok pk org sakit..klu boleh nak pusing jek jam tu kol 5.30..huhuhu...xpe sabo2..doa byk2..mudah-mudahan cik hb sy cpat sembuh..aminn.

OK..stop citer dugaan .sy nak tnjuk la jugak menu semalam 10 Ramadhan..disebabkan cik hb sakit..sy masak simple2 jek..alhamdulillah ini lah rezeki kami anak branak semalam.

TELUR MASAK KICAP, SAYO KOBIS,IKAN GORENG,EPAL,POPIA KENTANG.

 OK JUMPA LAGI 

INSYA ALLAH


Nota: U all tau tak apa ubat klu kene sakit angin mcm cik hb tu..& klu sesape yg tak paham membaca karangan sy kat atas tu harap maaflah ye sy menaip dlm keadaan hati tak tenang.

 


7 ulasan:

Kakzakie Purvit berkata...

Kakak dgn anak kakak no. 2 selalu kena macam ini hatta masa tak puasa. Biasa lepas sahur kami minum gaviscon SN tahu kan. Beli kat pharmacy.

Tapi tu dah ada ubat makanlah yg doktor bagi.

Sharifah Nadzarah berkata...

kak zakie- ye ke kak..tu lah..x penah kene sblom ni..xpe tgok dulu ubat doc tu cmne..klu x ok kita try gaviscon tu..tq kak..

Malinda Ismail berkata...

Buat sementara ni jgn kasi leman makan pedas2 dan berminyak.dlu pah...cam tanda2 gastrik tu...loya,pening,sendawa,kentot2 dan perut tak selesa...moga2 cepat sembuh somi ko tu...kim slm dgn dia ek

Mummy Chubby berkata...

Salam kak...sian hb xsehat ea. semoga dia cepat sembuh
OK, ekceli hb kita pun memang selalu kena camtu. Tu sbnrnya gastrik kak tapi dah tahap plg teruk.hb saya kalo kena mmg berguling2 kak.solution biasa injection. Buat masa ni akak jgn bg mkn pedas & mknan bergoreng (berminyak). Bagi mknan lembut. Paling PENTING elakkan susu kak. doktor sendiri yg ckp. tu pantang kalo sakit camtu. Malam sebelum tido buatkan teh o halia. Beli yang uncang lagi senang. maksud saya teh halia uncang.bulan puasa ni pastikan mkn yg mengenyangkan.sahur tu penting.mcm hb saya, dia xnak sahur mkn berat so saya bagi dia oat 3 sudu campur milo. mmg kenyang kak & susah kena gastrik.Mak mentua saya pun mslh yang sama, sejak saya soh dia amik oat..alhamdulillah xyah mkn gaviscon lagi.bab makan jgn tangguh2 kalo dah de gastrik kak. saya bercakap sbb ada pengalaman.hehee... sekian.pnjg plak kan membebel.

Sharifah Nadzarah berkata...

MALINDA - YE LAH KAK..KITA WATKAN BUBUR JEK..TQ KAK..

Sharifah Nadzarah berkata...

MUMMY CHUBBY - OH YE KE..ADUHAI SUSAH GAK EKK KLU ADA GASTRIK NI..INSYA ALLAH SEGALA PENGALAMAN TU AKK AMBIL SEBAGAI NASIHAT..NNTI AKK WATKAN TEH O HALIA TU..TP KLU OAT TU NAK KENE CAMPO SUSU TAK EKK..KE KOSONG JEK..MCM X SEDAP PLAK KOSONG HEHEHE..SBB AKK MMG MAKAN OAT TAPI CAMPO SUSU..HIHIHI..TQ DIK

Mummy Chubby berkata...

heheheee.... oat tu campur milo je kak..letak lebih skit milo tu. sedap tau!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...