Jom Ikut Saya

13 Jun, 2016

Menu 7 Ramadhan..

ASSALAM

Bersiaran lagi..ok laju2 taip....byk lagi nak citer ni..haha poyokan.. oklah mcm biasa tgok menu berbuka la apalagikan..selagi dalam bulan puasa..menu sesaje lah n3 nye yek..

 Ikan kerapu sweet sour & sayo+taufu jepun sos tiram
Semalam pun masak tak byk..2 jenis lauk je..tapi smua peberet anak2..alhamdulillah

 Air bandung..kelapa..teh o

 Bubur Som-Som
Disebabkan masak x byk lauk..so sy rajinkan diri buat som-som..tapi sblom tu sy tyelah dulu penghuni rumah.nak ke tak nak..nnti buat2 tak makan membazir plak..sy buat 2 jenis kuahnya.. sirap dan gula melaka..anak2 suka sirap..tp kita org dewasa suka gula melaka.. yg sirap tu asalnya blajo dari arwah abahlah..arwahnya mmg suka bubur som som dgn sirap..dah terikut ke cucunya plak..tp yg penting alhamdulillah smua suke..

Ini utk anto umah mak..sebelum anto kita posing dulu ye..dah seminggu mak puasa ditemani adik yg bongsu kebetulan cuti..tapi esok adik akan balik smula ke kampusnya..tinggal lah mak sorang.. seperti tahun lepas..besenya sy sefamily akan teman mak berbuka..kali ni x tau lagi camne..mungkin nak ajak mak buka kat rumah je lah..


OK JUMPA LAGI INSYA ALLAH

 

2 ulasan:

Malinda Ismail berkata...

Amboi air ko kemahen...dah rupe orng bejual kat bazar le pulak...hahaha...minum ais bebanyak bagos sgt la tu...babab vontot dia nanti...pestime akak dengo makan bubur som2 dgn sirap pah

Sharifah Nadzarah berkata...

malinda - hahahaha..standad la kak klu ramai anak..mcm2 jenis air..bubur som-som tu arwah abah yg suke cmtu..kita suka gula melaka..tq kak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...