Jom Ikut Saya

13 Jun, 2016

Menu 6 Ramadhan......

ASSALAM

Apa khabar smua.. maaflah lambat bersiaran harini..setelkan keje dulu.. baru snang hati nak menaip n3..hehehe.. ok lah mcm biasa jom kita tgok menu berbuka sy sefamily sabtu lepas..ada byk lagi nak n3 ni..

 Kuih (beli)..Pepes (K.linda WGDG belanja)
OK..sebenarnya..sabtu lepas cik hb balik kampung MIL..ada hal penting, smua adik bradiknya balik..tapi sy tak ikut sebab keje..so bila balik jb..mcm2lah di bawa balik..selain beli sendiri ada jugak yg akk2 ipor belanja..tima kasih lah ye..murah la rezeki memasing yg belanja tu..

 Murtabak (k.noi belanja), burasak (beli)

 dalca kaki, rendang ayam
Disebabkan cik hb ada beli burasak..sy pun masaklah rendang ayam.. dalca kaki tu saje je buat tu makan dgn nasik nnti..ye lah rendang bukannya berkuah sgt kan..
 Nasi Serai + pencuk timun
Dah 3-4 hari teringin nak buat nasik serai ni..akhirnya tertunailah jugak sabtu lepas..boleh makan dgn rendang dan dalca..

 KEK COKLAT KUKUS.
Terlebih rajin haritu..bila lauk nasik smua dah siap masak..terpk plak nak buat kuih..tapi mcm x cukup bahan..so korek pye korek adalah bahan tuk wat kek coklat ni..maka terhasil lah seperti di atas.. sy buat satu adunan..mula2 kukus dlm acuan bunga berlubang tu 2 biji..sebiji tuk bagi mak..selebihnya sy kukus acuan kecik2..senang bebudak nak makan nanti..

 Sesi potong memotong..melayan kerenah budak berdua ni.
Kalau dah nama kek..mesti nak potong jugekss..ok sorang2 ye mek gambo..eksen je tu lepas begambo ibu yg potongkan..klu diaorg yg potong alamat hancurlah kek tu nanti..hehehe..






6 ulasan:

Mummy Chubby berkata...

ni memang btol2 rajin.. huhuu...saya weekend makan luar je.

Kakzakie Purvit berkata...

Eh...Jannah dah besar dah:)

Dah boleh kongsi dgn abang potong kek ye..

Malinda Ismail berkata...

Aaminn...memintak makbul le doa ko tu pah terus jutawan hakak ipo ko ni nanti...kiikuikui...lagi satu raya nanti jangan lupe buat kek coklat ek...akak bukan tak reti buat...cuma malas je...hahaha...jujur tak akak ;p

Sharifah Nadzarah berkata...

Mummy chubby- keluarga besar dik..kenelah rajinkan diri..hehehe tq dik

Sharifah Nadzarah berkata...

kak zakie- besar dah kak..lama kita x jumpa kan..tq kak

Sharifah Nadzarah berkata...

malinda - klu akak jutawan leh la kita tompang mintak sejota dua..kakka.. insya allah kak..klu sempat kita buat..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...