Jom Ikut Saya

13 Januari, 2012

apabila sibuk...

ASSALAM

Apa khabar semua...mcm dah lama jek tak buat n3...
sejak awal tahun hari tu..sy agak sibuk sikit sampai le skrg ni..
bila dah penat kemalasan pun melanda...
hehe tajuk mcm suspen..
sebenarnya di sebabkan kebizian melanda sy agak kurang rajin nak n3 lauk pauk satu persatu..bukan kurang rajin masak ye...
masak adalah jadual utama sy..
so sy campur je sekali apa yg sy snap dlm 1 n3..
mcm nasi campur.
oklah n3 ni seberapa cepat yg boleh sy buat
byk lagi keje ni..adehhh...
peria goreng pedas berdaging
keropok lekor...
sy jarang beli keropok yg mentah2...
hari selasa haritu boleh lah pulak terbeli
tapi tak byk 2 batang jer..so..sy gorengggg
kerisi goreng 
ikan ni sebelum goreng sy lumurkan dgn lada & bawang kisar
so bila goreng mcm hitam bukan hangus yer..
sambal sardin
jejemput kelapa...
sedap tau cicah dgn sambal sardin kat atas tu...



sejak anak dah sekolah ni masa begitu jeles dgn sy...
banyak lauk pauk yg tak sempat sy nak snap..
mungkin sy belum dapat menyesuaikan diri sy dgn rutin yg baru ni
nanti lah senang2 kita citer..
ok jumpa lagi insyaallah

7 ulasan:

atuk berkata...

Assalamualaikum sharifah

memanglah...bila anak dah ke sekolah...tentu sibuk bertambah..he he

mama aini berkata...

assalam..sibuknya mama ni skrg..:)apapun masih sempat lagi masak2..hebatnya !!..

Malinda berkata...

assalam pah...x lama lagi biasa la tu memula je semoga dipermudahkan segal nya utk pah ye...muahhh

nik rosmawati berkata...

sedapnya semua makanan ni :)

Al-Saaleika berkata...

As'kum..GA Silaturrahim ada pemenang baru, stay tune..

http://www.al-saaleika.blogspot.com/2012/01/pemenang-baru.html

suri solehah berkata...

tengok keropok leko...tiba2 ingat kampung huhu

Kazman & Sue berkata...

wah... jemput2x kelapa tu yang best tu.... makanan tradisi di petang hari....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...