Jom Ikut Saya

27 Januari, 2012

Menu2 semasa di kampung...

ASSALAM
OK..kali ni sy nak tunjuk menu2 yg sy & mil masak masa cuti CNY haritu...
malas nak citer pjg..jom tgok

Menu hari isnin
SAYUR KOBIS GORENG
SIL yang masak
IKAN SELAR GORENG
SIL juga yg goreng
MEE HUN SUP
MIL yg masak
ASAM PEDAS IKAN SELAR
MIL yg masak
Ehh apsal kat atas xde yg sy masak ekk??? hihihi
ekceli masa ni sy tertido..boleh gitu..
konon2 nak tidokan aidil..jap agi dgn sy sekali tetido...
(kepenatan berjoging kat rambah haha)
bila bangun tgok2 semua dah siap...
so sy tolong hidangkan je lah
nasib baik MIL ok jek..MIL sy mmg spoting
harap2 tak simpan dlm ati..hahaha.. ampun mak
 (sebenarnya sy mengantuk giler masa tu coz 
dah bangun pepagi sediakan bekalan piknik di n3 RAMBAH tu)

menu hari selasa
NASI GORENG
kali ni sy masak utk bekpes
GORENG PISANG utk bekpes jugak
Pisangnya sy bawak dari JB..adunan MIL yg buat
yang goreng sy...
sy buat...utk bekpes jugak..
nak resepi klik kat nama tu ok
AYAM  MASAK KICAP
sy yang masak
SAYUR KOBIS GORENG
sy yang masak
AYAM GORENG
mestilah sy jugak yg masak
kiranya hari selasa MIL relax lah sikit tapi 
ada jugak yg MIL kene masak..saje menantu dia ngada2 suh buat..
tgok bawah ok

TERUNG GORENG BERLADA
haaaa..ini sy yg order dgn MIL suh buatkan
pehh!! sedappppp..pastukan
MIL siap belikan sy terung suh bawak balik JB try masak sendiri
aduhh mak..mak..segan lah pulak
mcm kat JB ni xde terung...
nak tau MIL sy ckp apa...
" Ni haa terung mak beli lebih..teringatkan kau..amik bawak balik..
sian tadi masak sikit sangat "
awwww..terharu den
(sebenarnya terung yg dimasak tu sebatang jer..apa yg ada dlm esbok)

Malamnya ktorg tak masak lagi makan apa yg ada jer coz byk lagi lauk lebih..
pastu kebetulan SIL belanja KFC..emmm apalagi suka lah bebudak..
tak makan nasik makan ayam jer..

Esoknya 25hb pagi2 sy dah balik coz sy keje...dari pontian trus gi keje..

6 ulasan:

azian berkata...

ini entry paling byk gambo lauk ek sharifah???hehehhehe


asam pedas tuuuuuu...awwww...

mama aini berkata...

ehem..terliur tgk semua pic.makanan kat entry ni..he2x..

Nora Shahaira berkata...

bahagianya...
sampai kat asam pedas tu bleh tahan gak meliur nengoknya

Huszaini Haron berkata...

lapor laaa pulak... hehehe

rambah tu kat pontian ke? kat belah mana?

Citarasa Rinduan berkata...

sharifah--
jelesnya ayu.. ayu dah lama tak balik kampung,..wawawawawa

bestnya makan byk2

Sharifah Nadzarah berkata...

azian- hehehe..ni la gayanya klu byk koje yan...lum sum jek..senang..

mama aini- tq mama...

nora- emm..klu terliur..kena masak tau..tq

huszaini- alamak..sori ar klu buat abah auni3..laporr...
RAMBAH tu ikut jalan nak ke kukup..nanti ada p.tanda TMN REKREASI RAMBAH..mata kene peka la..coz sy pun tak perasan p.tanda tu..pegilah nnti bestttttt..tq

ayu- nnti ada masa balik ye ayu...
klu kat kampung mesti mcm2 nak dimasak ayu..sesekali..tq

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...