Jom Ikut Saya

17 April, 2012

chicken pox...melanda anak2ku...

ASSALAM

Bersua lagi..hari ini..walaupun dah petang..
apa yg penting..ada n3..hehehe
ok.seperti yg sy dok citer sebelum2 ni..anak2 sy tak sihat..
ketiga2nya kene chicken pox...sejak awal bulan haritu..
pembawanya amirah berjangkit dari sekolah..
bila dah sebumbung...mestilah adik & kakaknya kene jugak..
selang seminggu amirah baik..aidil pulak kene..
diikuti aleya 2 hari kemudian..itu yg byk amik cuti bulan ni..
so hari ni sy nak tunjuk gambo2 yg ada sy snap...
tak byk pun..byk gambo aidil jer..
aleya & amirah sy tak snap pun...
diaorg tak bagi..
sebab nnti ibu mesti nak masuk blog katanya..
hehehehe..so kita tgok aidil jelah yer..
kat KPL HSI..
masa ni aidil mmg panas giler badannya..
tgoklah tu..melepek jer kat ayah
kalaulah dia sihat jgn haraplah nak diam mcm ni...
tapi masa ni mmg sy betul2 risau & kesian kat aidil
nampak tak kat dahi dia dah ada timbul chicken pox tu..
bila cek doktor suh masuk ubat bontot..
pastu doktor suh masuk wad..
risau kalau dia kene sawan..
tapi bila pergi kecemasan panas dah turun 
(coz dah masuk ubat bontot)..
doktor kat situ kata tak payah pulak..
cikhb punyalah bengang..dah la tunggu lama
ekceli malaslah nak citer situasi ktorg masa tu..
hari pertama pakai ubat..hehehe
punyalah susah..
muka syedey jer..ala mucuk ibu
pendek kata seluruh badan aidil..keluar benda tu..
dari kepala hingga tapak kaki..
mmg kesian sgt kat aidil masa tu..
ecehcehceh..duk mcm org tue2 jew..
masa ni nak gi spital lagi..sebabnya..
panas aidil & aleya  tak turun2..
nasib baik bila dah cek darah takde yg membimbangkan
cuma selagi benda tu tak keluar habis badan akan panas Dr kata..
takpe..mungkin betul..tapi risau & berjaga2 jugak..
ok..layan jelah gambo2 ni ya..muka org sakit...

nampak tak sampai kat bibir pun ada..tak bagi peluang langsung..
kalau nak pakaikan ubat..mesti umpankan dgn susu
nanti diamlah dia..tapi yg geram tu sekejap jer susu tu habis..
ni dah nak kering...
dah boleh main..cuma yg merisaukan sy..
tangan dia tak dok diam nak kopek kuping2 tu..
dah byk dikopeknya..emm aidil2..
hingga hari ni..aidil & aleya belum baik sepenuhnya
tapi amirah dah mula bersekolah..

ok jumpa lagi...




4 ulasan:

Kakzakie berkata...

Banyak tu SN... kesian betul kakak tengok hero montel nie.. Tak merengek pulak dia ye... dua-dua kakak dah sembuh betul ke? Kalau tak memang tak boleh sekolah kan...

Mama zakie doakan anak-anak semua cepat sihat ye sayang...

Sharifah Nadzarah berkata...

kakzakie- ye kak...dlm 3 bradik aidil paling teruk kene..sian dia kak..dah le kecik lagi..
skrg ni amirah dah skolah..tinggal aleya jer.masih cuti lagi..coz dia kene saing2 aidil..skrg baru nak kering2 benda tu..mungkin minggu depan kot..mcm amirah 2 minggu baru baik..tq kak

wardah @ fie shah berkata...

Anak saya belum kena lagi. Aduhhh tgk pun kesian. Cepat baik ye anak2.

miloais milo berkata...

kesiannya dia.. kena demam campak...
tapi tak pe beb... kena masa kecik ni - senang nak sembuh
parut2 pun senang ilang....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...