Jom Ikut Saya

29 Oktober, 2012

AIDILADHA Part 1...

ASSALAM

Salam aidiladha utk semua...
Pagi ni ofkoslah nak citer pasal raya tul tak..ok sy tak boleh citer pjg2..hari isnin byk keje perlu dibereskan..lagi2 dah nak hujung bulan ni kan..so disetiap gambar ada cerita..hehehe..

 Pagi2 semua anak2 dah bangun semangat nak raya walaupun semalamnya tdo lambat.. tgoklah aidil..bila dapat keluar pagar terus berlari kesana sini..pagi tu dia mmg mentel ..suh bergambar suke wat muke cam gitu..bila kita nak amik dia lari..akhirnya dapat gak sy snap satu..ni tak pakai baju sebab nak makan..so sy buka bajunya klu tak kompem kotor.
 Pagi raya mestilah ke rumah mak..anak2 dah pegi dulu..masa ni sebelum masuk sy snap dulu..mak dah makan dulu dah..lapar katanya..
 PELBAGAI...mcm2 ada...termasuk yg sy masak..& jiran2 bagi..bila makan yg jiran2 bagi ambik sikit2..dah kenyang..yang sendiri masak tak rasa lagi....tunggulah time MENTONG baru nak makan sendiri punye..hehehe...( U alls tau tak apa MENTONG )
 APAM DOT-DOT & CORNFLAKES MADU WARNA WARNI..
kuih2 ni adik sy yg buat..sehari sebelum raya..Sedap plak tu..
 Bila kaum2 lelaki dah balik sembahyang terus makan ramai2 tgoklah adik sy tu sampai bukak2 baju...tapi kali ni..rumah mak tak semua ada..adik no.3 balik kelantan..pastu isteri adik no.2 kat terengganu baru habis pantang..so sy je lah yg ada semua hari tu dgn adik no.2 & 4...sy tak balik pontian coz esoknya keje...emmm.sedey2..maka dari pagi sampai zohor sy lepak umah mak..ada juga jiran yg dtg...so kenelah layan...
 RENDANG AYAM TUA...
U alls nak tau..haritu..sy masak rendang ayam..sayur lodeh & sambal goreng tapi semua sy tak snap gambonya..teruk betul sy ni..camne leh terlupa...geram rasanya..yg ini bekal sy bawak gi keje esoknya baru sy snap..tapi kat gambo atas tu ada lauk pauk yg sy masak..
Hari tu..sebelum jumaat adik no 2 dah bertolak ke terengganu..utk beraya dgn isteri & mertuanya...maka tinggal sy mak & adik no.4...so kami plan kekubur arwah abah lepas asar..bersih2kan kawasan kubur bakar sikit sampah2 yg ada...hingga nak jejak maghrib..tapi alhamdulillah kami rasa puas dan seronok rasanya mcm abah ada bersama kami ketika itu..gambar sy ada snap tapi di hp cik hb..terlupa nak bluetooth..oklah kita jumpa part 2 nanti ye...citer sebelah malamnya pulak...insyallah.






 P/s: semalam adik sy yg no.2 (gambar atas pakai singlet) telah mengalami kemalangan ketika dalam perjalanan pulang dari terengganu ke jb... mujur..tiada yg cedera..cuma kenderaan rosak agak teruk hingga kene tarik & anak2 nya mungkin terkejut tapi yang merisaukan babynya yg baru berusia sebulan lebih telah terjatuh dari seat kebawah lantai kenderaan akibat dari brek & hentakan kedepan..ya allah mudah2han tiada apa yg teruk pada baby hannan..nasib baik kejadian berlaku masih lagi dlm negeri terengganu..so bapa mertuanya telah dtg utk bawak semua anak & cucunya balik semula ke marang (rumahnya)..nampaknya lambat lagilah diorg balik jb..coz nak tunggu kenderaan siap dibaiki..tapi adik sy akan balik dulu menaiki bas.. moga perkara2 begini dijauhkan dari kita semua...








3 ulasan:

Kakzakie berkata...

Astaghfirullahal'azim... moga semuanya tak apa-apalah SN. Apa lagi Hannan tu baru sebulan, tapi anak-anak suci insya-allah dalam lindungan Allah..

Mentong tu bahasa jawa tau SN:)

Sharifah Nadzarah berkata...

KAKZAKIE- Yelah kak..nasib baik xde yg serius..cuma baby tu xtau lagi harini baru nak gi checkup katanya..

MENTONG...kak walaupun ada mixed arab tapi bahasa jawa adalh sikit2 kita tau..kdg2 sronok ckp jawa hehehe..

lagi satu jgn marah & maaf ye kak klu kita buat akak tertunggu2 raya haritu...

TQ KAK

atuk berkata...

Assalamualaikum Sharifah

seronok bila berkumpul ramai2...

moga adik no2 tu dipermudahkan dlm semua hal

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...