Jom Ikut Saya

30 Oktober, 2012

AIDILADHA Part 3...


ASSALAM
Selamat pagi semua..ok sy nak sambung citer lagi ni...
Hari kedua AIDILADHA baru sy dapat pulang ke kampung MIL..itupun petang lepas keje..so rendang semua adalah juga mil tinggalkan..tapi sy tak dpt nak snap..dah sibuk2 kan..so apa yg ado je lah..buat penuhkan n3 hehehe
jom tgok
SARAPAN DI KAMPUNG..
semua beli dah mcm kat bando la pulak..ini semua keje BIL sy..sy bangun rupenye dia dah bangun dulu..ahaks malunya..dialah yg pi beli semua ni...sy ingatkan nak goreng mee..jap agi dia kata tak payah mee pun dia ado boli..huhuhuhu selamat den..tapi kene masak tengahari pulak la..hahaha..masak ramai2 takpe..itulah sy ni kan penyakit pelupenya dah menjadi2 skrg ni..bila dah masak tu asyik lupe jew nak snap gambo...so utk tidak menghampakan u alls..sy snap ler gambo pokol pelam depan umah mak mertuo ku ni..yg tengah berbuah lobat sekali..
Tak taulah pulak pelam ni ape namanya..
sampai nak jejak ke bumi..eh bukan-bukan jejak ke tar jln ngeee..melayut2 buahnya geram sy tgok rasa nak cubit2 jer..tapi xleh sebab ada semut hahaha
tgok tu..geram tak...
tgok tu lagi....
ada lagi byk sy snap tapi ckup la sy tepek yg ni je.
Haaa...inilah hasilnya..kalau balik kampung mesti ada jajan..hhehehe..BIL sy cabutkan ubi..petikkan pucuk ubi..& pelam tu ck hb amik dari pokok kat atas tu la..sedap2...
 UBI REBUS
Semalam sy rebus ubi tu..ada belen bawak bekal tuk sarapan pagi ni cicah dgn rendang.
LEMAK PUCUK UBI
Pucuk ubi pun sy dah masak....bawak bekal juga utk tengahari nanti..

OK lah rasanya itu sahaja cerita utk AIDILADHA kali ni...jumpa lagi next n3, insyaallah



11 ulasan:

Kakzakie berkata...

Kakak nak cari benih ubi yg daun dia macam itulah SN. Kurus-kurus. Sudahlah nak dapat.

Pelam tu buat jeruk sedapnya...

Sharifah Nadzarah berkata...

kakzakie- klu ada benihnya nnti kita bagi akak ye..tapi tak leh nak janji bila...
pelam tu mmg cik hb nak wat jeruk kak..peberet dia tapi kita tak suke makan jeruk. hehehe..tq kak

Kakcik Nur berkata...

Ya Allah, sukanya kakcik tengok gambar-gambar yang ditunjukkan itu - lebih2 lagi ubi rebus dan masak lemak pucuk ubi. :)

Zurina berkata...

sedapnya buah pelam tu...nyum2...meleleh ayaQ liuQ..;)

Sharifah Nadzarah berkata...

KAKCIK- ALHAMDULILLAH KAK..REZEKI DARI ALLAH....KLU BALIK KAMPUNG MMG MCM TU LAH..MESTI DPT SAYUR2 KG. TQ KAK DTG...

Sharifah Nadzarah berkata...

ZURINA- HEHEHE...RAMAI ORG SUKE BUAH PELAM...SY JER TAK BERAPE SUKE..TAPI CIK HB SUKE SGT...SY SUKE TGOK BUAHNYA YG LEBAT TU JER..TQ DTG

Qhaifa Nur berkata...

lebat sungguh buah pelamnya......
makan ubi rebus panas2 sedapnya...

kat umah mak pun byk pelam, tak termakan kami...jatuh ke bumi saja..

Sharifah Nadzarah berkata...

Qhaifa Nur- btul tu..klu dikg mmg mcm tu terbiar jer..anak cucu balik baru ambik..eheheh tq

4feet8 berkata...

banyaknya buah pelamnya..musim ke sekarang..? sedap tgk pucuk ubi, tapi tak boleh beli sbb mak tak boleh makan..

wahida berkata...

sedapnya pucuk ubi...meleleh air liur saya...

dpt lak kalau mkn ngan sambal belacan...perghhhh...

munna berkata...

aduhai ...geramnya tgk buah pelam kat pokok tu... lebatnya.... munna klu balik rumah MIL suka keliling rumah sebab banyak pokok buah2

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...