Jom Ikut Saya

05 Disember, 2012

Balik kampung part 2 - masuk dusun

ASSALAM

Sambungan dari kisah disini.
 sebelah petangnya pulak..ktorg pegi kedusun...tapi tak jauh kat blakang rumah jer..tapi bukan rumah mil rumah mak angkat cik hb...dia dah call suh dtg makan doyan..so pegilah kami semua...jom lah tgok gambo.
Inilah sebahagian kawasan pokok doyan tu..ada gak pokok2 lain.. tgok tu cik hb dah menuju ke belakang..
Rupenye cik hb trus pi carik doyan...dapat!!!..mcm org jakun sy..mana taknya..dah lama giler tak kutip doyan..last sy kat kampung masa tu umur 12 tahun....
tgoklah tu..org suh posing dia wat gaye gitu..fadan muke kene tepek kat blog..
ok..hasil permulaan..eksaited giler sy masa tu..
akhirnya..dapatlah 1 kete sorong ni..itupun tak habis carik..sy takut..coz mak angkat cik hb ckp ada "jungle pig" ptg2 gini..so bila sy dengar jer terus terbantut nak carik jauh2..terus suh cik hb cepat2 keluar dari semak2..tapikan mujur..cepat tau ktorg keluar..coz tak lama pas tu..mmg depan mata kami semua nampak benda tu berjalan dlm hutan tu (dari jauh la)..pehh!!! punyelah berderau darah..syukur cik hb cepat...
satu kete ni pun dah byk dah..tu tak termasuk yg dah disimpankan awal2..
hehee..akhirnya posing jugak sy dgn doyan..
ok bersihkan dolu daun2 tu..
siap..
inilah pokok paling rendah..cik hb boleh capai dgn tangan buahnya..
hehehe..nak jugak..tak penah tgok..
ok..cer teka poko ape??...salah!! bukan rambutan tapi...
PULASAN!!!!....
Ini plak...pokok ape yek.. duku langsat..
ambik jugak..
ada jugak pokok rambutan..tapi sy tak snap..pokok mahkota dewa..sy dah buat kat n3 WW harini...
hasilnya..penuh satu bonet..pehh..melekat bau doyan dlm kete..
OK..haruslah dimakan bila dah ada!!!!..so model makan doyan adalah aidil..
jumpa lagi next citer..


5 ulasan:

Kakzakie berkata...

Aidil tak hantar pun rumah mama zakie. Banyak sangat boleh habis ke tu?

Sharifah Nadzarah berkata...

kakzakie- hehehe..dah abes kak.. bukan makan sorang ni..bagi2..ramai yg menunggu....tq kak

Cik Teratai berkata...

wah bestnya pi pungut durian...nak juga hehehe

maya amir berkata...

perghhhh penuh bonet kereta..hehehe

C'Jai berkata...

seronok orang berdusun..akak suka buah pulasan tu..lama da tak makan..susah nk jumpa..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...