Jom Ikut Saya

31 Disember, 2012

KARNIVAL UPIN IPIN @ Stadium MBJB - XTVT Last sebelum sekolah bermula...

ASSALAM

AHLAN WASAHLAN UNTUK SEMUA

Esok kita akan melangkah ke tahun baru 2013..alhamdulillah...syukur..moga kita semua diberi peluang untuk menempuh satu lagi tahun bermula esok..in syaa Allah...OK..sebelum melangkah ketahun  baru..weekend lepas sy telah bawa anak2 ke Karnival Upin Ipin di stadium tertutup MBJB tu..mmg dah diwar-warkan dlm tv so tak boleh nak elaklah dari tidak membawa diaorg ke karnival tu..awal2 dah buat janji dgn sy & cik hb..kdg2 sy kata ye..kdg2 kata tidak..saje nak menyakat diaorg..bila tidak jer..terus muke masam..hehehe...alhamdulillah..berdoa agar tiada aral melintang..akhirnya sampai juga hajat2 anak2 sy tu..sebelom naik sekolah...jom lah tgok gambo2 yg sy snap..tapi tak semua sy tepek kan disini..mana yg ok jer..maklumler..mana nak snap..mana nak tgokkan anak2 yg merayap sana sini..lebih2 lagi aidil..
Sampai2 jer terus snap kat sini..dulu penah pegi jugak tapi masa tu aidil kecik lagi..boleh tgok sini
Tempat untuk bergambar dgn maskot..bayaran ahli RM20 non ahli RM25..tapi berbaloilah ..gambarnye besar saiz 8R tapi besar sikit..mmg clear..dulu ada jugak tapi bayar RM10 tapi gambo kecik jer..boleh tgok sini
Masuk jer..tengah ada gameshow..sy dtg pagi masih lom ramai org..
Gambo dgn atuk..
Lepas beli2..masuk rumah Opah..kali ni rumah opahnya kecik jer..mcm dulu diaorg wat umah sebijik..nak tgok leh pegi sini
Cantik tak??
Pondok durian atuk..
Aleya & Ehsan..
Dengan Opah pulak..tgoklah aidil..dgn hal dia jek..mmg susah nak bergambo..takpelah nak..ibu snap jer.
Dgn mail..aidil tak nak duk tepi mail tapi depan mail..sabo jelah..
Adalah kenangan kami berlima..krew diaorg snapkan..tapi blurr sikit..apepun TQ3
Keluar dari rumah opah ada lagi nyanyi2..kali ni lagu "bersama selamanya" lagu tema upin ipin..so apalagi layanlah!!!..tapi tak tgok sampai habis coz ktorg nak gi tmpt lain..nak carik brg2 skolah anak2..
Ayah dukung
Kalau kat rumah..bukan main lagi menyanyi lagu tu..tapi bila dah depan mata..dia malu2 kucing..ok jom tgok hasil tangkapan di karnival tu..
HONG LEONG ISLAMIC BANK
Ada offer daftar HLIB...sejak upin ipin jadi duta HLIB ni..anak2 sibuk suh wat akaun kat situ..akhirnya tercapai jugak hasrat diaorg nak bukak akaun tu..siap boleh pilih nak gift yg mana..tapi setiap gift ada jumlah amaunnya..paling rendah RM1...sape tak nak?..betul tak..tapi disebabkan kakak2 dah pandai memilih maka terkenelah ibu & ayah haritu..klu ikutkan sy pilih RM1 jer coz duit diaorg ada kat umah..bila2 boleh masukkan..so untuk yg diatas tu..Aleya nak wallet (RM40)..Amirah pilih tabung (RM50) & Aidil dapat Badge tu jer coz sy pilih (RM1)....nampak mcm tak adil tapi aidil dapat patung upin ipin..dia dah peluk patung tu tak nak lepas..harga RM25..nasib baik ada offer..klu dulu harga patung tu lagi mahal so kira adil lah..cuma sy tak snap jer gambo.
Keychain..
Baju..sebahagian untuk anak adik sy..
Baju untuk ibu & ayah..hehehe nak jugakkkk
DAN Majalah haruslah ada..& beli ABC/123 jugak untuk anak adik sy.
 OK..di karnival jer habis ratusan hengget...aduh..lari bajet tau..tapi kali ni kurang sikit dari yg dulu..
 GAMBAR..inilah gambar yg sy citer kat atas tadi tu..kt boleh pilih background..anak2 sy pilih tadika..tapikan punyalah susah nak amik..aidil boleh pulak dia tak nak tgok kamera..puas krew2 kat situ panggil..lastnya cik hb dukung mcm tu..sama mcm gamba yg dulu masa dia kecik..kalau berdiri mesti comelkan..geram tau sy..
 Sy zoom sikit..hehe..blurr lah

ok lepas tu ktorg pegi carik alatulis mana yg perlu jer..utk melengkapkan apa yg blom ada..
Pensel warna + pensel + gam + sampul plastik ok done..
ini sahaja RM50 ++..
Lepas tu adalah pegi beli brg2 lain yg tak cukup lagi...tudung aleya..buat tag nama aleya...makan2 pastu balik..
ok jumpa lagi!!!!



3 ulasan:

Kakzakie berkata...

Kakak memang tak dapat pergi Sabtu di Batu Pahat dah Ahad pulak adik ada rakaman di RTM

EKIN berkata...

kita happy bila tgok anak2 happy kan kak.. lepas nie sibuk nak uruskan anak2 sekolah pula.. apa pu selamat tahun baru kak..

Qhaifa Nur berkata...

seronok dpt jumpa upin/ipin...

selamat tahun baru...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...