Jom Ikut Saya

06 Disember, 2012

Balik kampung part 3 - brekfes & lunch durian

ASSALAM


Masih lagi citer pasal raja buah....part 1 & part 2.

Bila doyan dah byk..esok pagi2 nya..MIL dah sibuk kat dapur..ingatkan goreng mee ker nasik ker..rupenye...tgok bawah ok.
 
SERAWA DURIAN..seperiuk..aduhai semerbak baunya
Pulut kukus..
Untuk sarapan kami haritu..hehehe
lepas tu kene pk menu lunch la pulak..lepas balik pasor..sy pon masak yg simple 2 jer....tapi tetiba MIL ckp nak buat sambal tempoyak..sy pun ok jer..mula2 ingatkan mcm sambal belacan tu pastu buh tempoyak..rupenye lain..so mil lah kene buat..ok lah jom tgok menu..
SAYUR TUMIS AIR..
IKAN BAKAR DAUN KUNYIT
IKAN GORENG
SAMBAL TEMPOYAK..
inilah yg MIL sy buat..sedap & pedas..mmg kene pedas klu tak..tak sedap katanya...
Menu untuk tengahari kami haritu..masih bertemakan doyan hehehe...alhamdulillah...
dan sebelah petangnye lepas asar sy pun balik JB..
okitulah jer citer2 kat kampung..
jumpa lagi in syaa Allah.



 

7 ulasan:

Kakzakie berkata...

Minggu ini bolehlah balik lagi kalau durian yang diangkut dah habis.

Kenapa tak hon dah nampak kakak. Marah nie hihi...

Sharifah Nadzarah berkata...

KAKZAKIE-hehehe..nak hon tak sempat dah kak..dah lepas baru perasan JMY tu hehehe jgn la mare....

EKIN berkata...

Bila dah balik kampung semua makanan nak di makan.. kalau rasa nak daet tu.. memang kena dilupakan... kan..kan..kan..

Qhaifa Nur berkata...

pulut...kuah durian...pasti buat bila durian tengah byk nih...sedapnya

wahida berkata...

amboi...sedapnya pulut kukus durian....serius buat saya lapar ptg2 ni...adoi la...

mama maman aka yana berkata...

wah.. meriah-riah makanan.. rindu kampung la pulak..:)

C'Jai berkata...

sedap2 belaka menunya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...