Jom Ikut Saya

23 September, 2011

Cendawan Goreng..

ASSALAM

N3 di petang hari..biasenya kalau ptg2 gini makan goreng pisang..keledek..ubi..or ape2 jelah, belinya kat simpang2 jalan..makan panas2..btul tak??..tappi u all pernah tak makan cendawan goreng..& bayam goreng.. mula2 dulu sy agak jakun sket tapi bila dah try..emmmm..yum..yum..mmg sedap...so..utk menunaikan permintaan cik tekak ni..walaupun sakit sy buat juga cendawan goreng tapi bukan utk minum ptg...sy buat utk makan malam, jadikan lauk sampingan..sedapppp...mcm ayam goreng pun ye gak...tak caya cubalah yer...
resepinya sy amik kat mane pun tak hengat..tapi
tepung gandum+tepung beras+tepung jagung+telur sebiji+garam+air
rempah kari..lada sulah...pewarna kuning.. (terpulang selera masing2)
sukatannya agak2 je lah ye..
sy tak letak rempah kari..sy letak lada sulah jer skit.. 
pastu perwarna pun sket jer sebab tu tak kuning..hihihi
sblom goreng basuh dulu cendawannya pastu toskan..

8 ulasan:

Aku Ibu Muda berkata...

kalau org suka mkn cendawan, masak apa pun sedap kan :)

munna berkata...

munna suka bayam goreng....

Mamachia berkata...

mcm sedap ni...kalau guna tepung kentucky mungkin ok jga kan...

mohammad berkata...

nampak macam sedap je..

Yan berkata...

memang sedap. selalunya tak sedar dah habis.

BisMi Aishah berkata...

sedap nye cendawan goreng..
sy penah try bayam goreng...sedap jgk ;)

MaMa AiNi berkata...

mama pernah makan cendawan goreng ni..he2x itupun menunjuk je..he2x..

Ahmad Kurniawan Siddik berkata...

visit from indonesian....
www.cintagame.com | Pusat Jual Beli Game

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...