Jom Ikut Saya

22 September, 2011

SOTO ISTIMEWA...

ASSALAM 
N3..Kedua utk harini...
SOTO ayam

Sekarangkan byk open house..mesti ramai yg masak SOTO x kiralah SOTO ape pun ayam or daging...tapi sy biase buat ayam..
OK..yg ni sy masak last week..lama ekk terperap baru nak n3...
Kenape sy buat???
Sebab..rasa tak puas makan kat rumah org openhouse tu...
tak leh nak ulang2..hahaha
kalau wat sendiri puashati...makanlah byk mana pun..btul tak??

alamak??!! sy tgok pun mcm dah teringat2 kat soto ni aritu....
nanti nak buat lagi laaa...
pelengkap soto..
kacang..daun sup..togeh..bwg goreng..begedil..ayam..& sambal kicap..
begedil tu buat sendiri tau..
sori lah kalu presentation tak cun..guna mangkuk apa yg ada jer..
mee hun..& nasi impit (yg segera jer)
kuah SOTO..
alamak nampak kaki laa.. 
u alls makan tak kaki ayam??

Haahh ini lah rempah yg sy gunakan...
SOTO ISTIMEWA
MIL yg rekemen guna rempah ni..& skrg
mak sy pun guna rempah ni..hihihi
pada yg nak cuba..boleh lah carik di pasar2..or kedai2 yer..

9 ulasan:

ikatankasihku berkata...

pergghhh sedap soto ni kan, ayam siat, bergedil, cilikicap, terangkat tu...

azian berkata...

sharifah...
awak tau tak?mesti tak tau...hubby sy kan suka kaki ayam...sy selalu buat sup sampai kulitnya nak tertanggal br sy matikan api...heheheh...pastu muaz pun suka gak sbb abah dia mkn...ummi dia????kang berjangkit jugak kot tp sy pastikan kaki ayam tu sy buang kat tapak kaki dia kl ade mcm kudis2 tu...
lg satu kan, sy lupa nak bgtau....awak suka kulit ayam jugak ek???hr tu balik majidee g pasar ade org jual, kat sini takde pun org jual kulit ayam goreng...walaupun kolesterol tapiiiii...hubby sy suka....huhuhuhu...soto awak ni buat sy nak buat soto jugak tp br je buat jugak hr tu masa ajak students dtg umah...heheheh

Sharifah Nadzarah berkata...

ikatankasihku- emm..sedap3...nanti buat yer..
tq

Sharifah Nadzarah berkata...

azian- emmm..nampaknya hb kite ni sepesen la yan..suka kaki ayam..kulit ayam..

dolu2..sblom kawin kite x makan smua tu..bila dah kawin blajo dgn dialah..skrg dah makan..
tapi takut gak kolestrol tinggi tuuuu..

anak2 kita kompem ler ikut jejak ayah dia...semua bedal..hihihi

musim puasa & raya..makanan mmg mengiurkan yan..semua nak buat & makannnn.hihihi..

bila lagaknya nak rasa masakn yan yg sy gerammm sgt tu..

TQ yan...

azian berkata...

sharifah...
tersenyum sy sorang2 sambil marking ni hah...heheheh
gelihati pun ade...
knp ek, kita ni mesti ikut citarasa suami kan...dulu sy suka mkn pedas,,tapi dah kawen dgn org yg tak suka mkn pedas, sy pun dah jd sama tak suka sgt mkn pedas...heheheh
geram ke kat makanan saya...heheeheh...
sy mmg suka buat org geram dgn makanan...jom kita makannnnn...nnt dah tak boleh mkn mcmne...huhuhuhu

Kakzakie berkata...

Kakak kalau kenduri lebih suka buat soto sebab aiming kakak lebih pada anak-anak. Org dewasa kalau nak pedas tambah aje sambal kicap. Bagus soto anak-anak boleh makan sama.

Kelak kalau SN dan azian nak datang rumah kakak, kakak buat soto kaki ayam banyak-banyak biar semua ayam tak ada kaki hehehe..... Mabuk kaki ayam hubby you all berdua nanti...:)

Sharifah Nadzarah berkata...

kakzakie- hihihi..biar diorg mabuk kak..senang kite nak berbual..huhuhu

nak rasa gak masakan akak...klu kt dtg masak special ye..hihihi

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

sharifah..terliur LM tgk soto awak.mesti supnya sgt sedap.manalah saya nak cr kat qatar ni..huk3

Sharifah Nadzarah berkata...

LM- kat sana xde rempah2 ready made ker..alah2 siannya dia..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...