Jom Ikut Saya

19 September, 2011

senai-pasir gudang-desaru expressway @ jalan-jalan raya

ASSALAM
Berjumpa lagi..kali ni nak share hujung minggu kami...
Orang pergi beraya tapi kami pegi DESARU baru beraya..hihihi
kebetulan..paksu sy tu..dah lama tak ke desaru..so dia ajak..layan jelah..hihihi
ktorg ikut jalan baru..highway trus ke desaru..memang cepat..pastu dapat naik jambatan ala2 pulau pinang gitu....agak2 jakun la jugak aritu...jom tgok..

masa pergi pagi tu..hujan..masing2 dah mengeluh..camne nak mandi laut ni..huhuhu
lagi jauh dah nampak dah jambatan tu...pehh....eksited aritu..
ni gambar masa balik..tak hujan..amik lagi jauh ni ..nampak GAH jer jambatan ni...(ayat kerek org JB)
atas jambatan

gambar kapal ...
kalau ikutkan yg real..kapalnya besorrr..tapi bila snap nampak kecik la pulak.. 
dekat je kapal ni dgn jambatan..
 sampai ke destinasi...hihi
relek kat pondok dulu...
aidil yang penakut...
dia takut nak pijak pasir tu..apelagi nak cecahkan kaki kat air..menjerit2..
camne nak jadi hero ni...hihihi

amirah yg tak hengat ..nampak tak aleya tu meniarap ..
anak ayah..
mak..amirah..aleya..suha...
mandi tepi jer..tak berani ketengah
lagipun cik hb & paksu tak mandi..so xde yang nak tgok2kan
itupun sy sentiasa pantau budak2 duaorg tu dari tebing pasir...
coz sy pun tak mandi sama kalau sy mandi kompem air lau tu bertukar warna merah hahahaha




sebelum mandi laut tu...ktorg makan dulu..mmg dari rumah blom bersarapan...
sy cuma goreng meehun & nasik..pastu nugget..sosej..keropok
aidil..baru lepas menangis..coz sy tak dukung dia..tapi nangis2 pun makan tetap makan
ekceli dia takut aritu..mungkin pertama kali gi tepi pantai so xleh nak berenggang dgn ibu or ayah dia..
alahai comotnya anak ibu ni...
air mata..air liur..hingus semua ada tu..
ni ..masa ont'way nak pegi..dlm keta..org suh duduk kat seat dia x nak..nak duk bawah
sebabnya..nak main benda tu..
sebelum balik tu..ktorg singgah rumah paksu & maksu sebelah cik hb sy di BANDAR PENAWAR kira beraya sekali ler...siap tumpang mandi..makan..segala..
dah kenyang masing2 lepak..ni kalau dapat bantal kompem tak balik JB.


nilah pass utk tol highway baru tu..lain sket dari tol biasa..
masa balik semua tido dlm keta...kepenatan..
sib baik driver tak tido..hihihi
 hehehe..

5 ulasan:

munna berkata...

syoknya mandi pantai.......munna dah lama tak mandi pantai...raya baru ni bawa anak2 mandi kat a famosa resort je

Kakzakie berkata...

Sesekali kena air laut mesti letih bermain sampai terlena semuanya... Lama kakak tak ke pantai SN..

Queenie berkata...

waa...seronoknya layan anak-anak ek?
cuti aritu kengkonon nak bawak anak2 main kat Desaru tp cuaca tak mengizinkan...laut gelora...ngeri ar.

comelnya si aidil tu...dalam nanges2 tu boleh makan lagi hek3...

kalau pi main air kena bawak bekalan lebih kan? sbb bila dah sejuk main air, semuanya lapar tak hengat heh3...

azian berkata...

mmg dah lama tak pg desaru...dulu masa duduk kat bdr tenggara boleh laaa selalu g sana....

jambatan yg GAH...heheheheh

MaMa AiNi berkata...

hb mama org johor..ha2x..tapiu tak pernah pergi kesini..rasa ari niu nak ajak hb kesini..tapi kita org stay kat klang selangor..hu2x..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...