Jom Ikut Saya

18 Mac, 2011

POKOK SAYA..mcm karangan daaa

Jumpa lagi...haaah..alang2 dah kebelakang rumah sy snap la beberapa poko yg sy tanam (ceh sy tanam plak..tapi cik hb yg tanam)..sy tanam kat kedai jer...bagi duit dapat barang huhu..sy mmg xleh tanam pokok..org tua2 kata PANAS..mesti x hidup...kesian sy nasib baik masak menjadi heheheh..ok inilah antara yg ada kat blakang rumah sy..ada lagi pokok rambutan & pelam tapi tu arwah abah sy yg tanam..beso sgt lah..kalau berbuah nnti sy N3 lah yek...


LENGKUAS & SERAI



KARI

Dulu pokok kari ni tnm dalam pasu beso pastu letak depan rumah..cantik mcm bonsai jadinya..daunnyer pun beso2..pastu cik hb gi alihkan ke belakang rumah konon2 nak tanam kat tanah biar dia lagi beso...tapi habis daunnye dimakan ulat..syg betul...dah cam tu cik hb tanam semula dalam pasu..nak letak depan semula...


HALIA

HALIA ni baru menjadi.....pokok kunyit masih dalam semaian..nak tau x..sebenonya dulu mmg ada pokok kunyit dah mendatangkan hasil pun..siap leh buat rendang tuk raya tahun lepas lagi you..tapi aritu sy ckp cik hb kunyit tu mesti dah ada isi..amik le sket..u all nak tau x..die gi cabut sume skali mcm cabut ubi..x dapek den nak nolong..kenelah tanam semula...sabau jelah kan..lepas ni ktorg ingat nak tanam pokok ubi lah pulak..hihihi...



4 ulasan:

Afikah Aziz berkata...

Ika pun failed bab tanam dan nk jaga pokok ni hihi...klu Ika yg tanam xtau la hidup ke x ahaks..tp suke tgk tanaman yg org len tanam,menjadi je... :)

btw salam perkenalan kak,terima kasih sbb sudi follow....comel anak2 akak :)

Kak Rose berkata...

kak rose pun x leh nak bertanam... ari tu bawak daun sup dr kg punyalah subur, sampai rumah x sampai 2 minggu dah kurus kering.... langsung gol! sayangkan... pisang tu kak rose suka sangat buat goreng! sedapnya,

Citarasa Rinduan berkata...

assalamualaikum

ayu baru balik dari kampung terus singgah sini..

wah!!! gadeningmu..........sangat2 memuaskan hati..
nad, kalau nak tau....ayu pun suka menanam..tapi, skarnag belum ada peluang sbb sibuk dicitarasa rinduan..

kalau dah tanam pokok ubi,,nanti tayang yer..ayu nak tengok batas2 nya

Sharifah Nadzarah berkata...

afikah - tq sudi singgah..samelah akak pun suka tgok tanaman org.dtg slalu yer

kak rose - samalah kite kak ros..mmg xleh nak bertani..kikiki..sy pun suka pisang goreng..tq dtg...

ayu - wah dah balik bercuti yer...besnye..masa mula2 wat blog ni..ayu lah yg jadi org pertama follow kite..sukenyer masa tu..tima kasih byk3 mmg kita xkan lupakan...pokok ubi tu kalau dah tanam nnti kiter n3 yer..tq singgah..

tima kasih sgt2 kepada yg sudi komen..luv u alls..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...