Jom Ikut Saya

26 April, 2011

SWEET & SOUR BABY KERAPU

ASSALAM KWN2..JUMPA LAGI YEK...
Ok ..dah x tau nak celoteh ape..kita tgok gambo je lah yek..masakan ni biase2 jer..itulah ikan kerapu yg sy gelar `baby kerapu' tempoh hari..bukan ape ikannye kecik2 x beso sgt so sy bagi le nama baby..oret jugakkan..sy beli ikan kerapu ni aritu sekilo adalah dlm lapan ekor..lupe lak nak snap masa lom masak  laen kali lah yek..walaupun kecik sedapnye same jek...lagi best kalau digoreng garing2..krap krup krap krup bunyi bila makan hihihi...biasenya kalau ikan kerapu atau siakap sy hanya akan masak mcm gini jer....coz cik hb sy ni suke yg goreng2..kalau nak stim tu kene pk 2,3 kali  takut cik hb x makan..penah sy masak ikan siakap ingat nak stim sekor tapi cik hb ckp potong dua stim separuh goreng separuh (N3 yg lepas)..so mmg xde resepi lain lah kalau sy beli ikan ni...oklah jom tgok gambar...



JUMPA NEXT N3

2 ulasan:

Kakzakie berkata...

Hubby kakak pulak suka yg stim-stim, asam pedas, sup dsb janji yg ada kuah...

Selera tak sama. Kalau kakak semua hentam je...

Sharifah Nadzarah berkata...

kakzakie- btul lah kak kalau sy pun semua sy bedal..xde pantang..tq singgah & komen..salam kenal juga

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...