Jom Ikut Saya

03 November, 2011

KONVO @ UNIKL

ASSALAM


1hb (selasa) haritu sy cuti...kerana menghadiri majlis konvokesyen aleya di UNIKL...oppss jgn tak tau kat jb pun ada UNIKL tau..kali ni adalah kali ke2 sy menjejak kan kaki ke universiti ahaks...tulah dolu2 tak nak blajo pandai2...sib baik ada anak dapatlah jugak masuk U hahahaha...masa pestime dulu sy bawa aleya utk pertandingan mewarna antara sekolah..kali ni utk konvo plak...best sgt tempatnya...verangan lah plak jadik budak U...tapi bila tgok pampletnya mak aihh...beribu henget nak kene ada....kikiki...
OKlah cite pasal konvo ni biasalah utk budak2 tadika bila nak akhir tahun mesti ada penyampaian sijil kan...so jom lah tgok gambo2.. yg sy amik..tapi ada yg elok ada yg tak ler...

ni masa kat pintu masuk..
tu keta depan2 tu sume bawak anak masing2 la tu...
sampai jer trus cikgu panggil aleya utk pakaikan jubah konvo ni...
ramai yg dah dtg..tapi lagi ramai yg lom sampai...
tapi sekolah lain la
tgok tu aleya..
dia kekadang bila depan ibu & ayah mcm segan2 jer nak berbual dgn kengkawan dia
haaaa masa ni baru ok...
tu pun ada ker dia tak bagi sy amik gambo..
isyyhh budak ni..da tentu2 ibu dia ni blogger (ceh mcm pemes jek).. 
mestilah nak kene snap gambo
cer tgok..tinggi tak aleya..
sape yg tak tau akan kata dia darjah 2 atau 3...
padahal baru 6 tahun...
maybe mewarisi gen ayahnya yg tinggi tu
ehhh!! budak montel ni ada gak..dgn moncongnye sekali
masa ni dah dlm dewan saje sy tengah test2 & setting kamera
pandangan dari atas
ibu bapa kene dok atas..bahagian bawah hanya utk budak2 aje..
sebab mmg ramai...konvo ni combine byk sekolah
masa ni aleya tengah tunggu turn kat tepi langsir coklat tu..
nampak tak? hihi
tengah amik scroll tu..
tapi blurr sket lak gambonya..
takpelah tunggu jelah gambo dari cikgu ye sayang..
nanti kalu ibu dah tukar kamera dslr tu mesti cun punye (ceh verangan)
turun tangga..
tapikan sy pelik nape leh terlepas lak ibu bapak kat bawah tu ekk 
tadi masa pengumuman dah bgitau tak boleh...
cehh!! tak aci btul...gerammmmm2...
menuju utk berbaris semula..
sibuk lak pegang topi dia tu..
dah selesai utk sekolah taman daya 2...
berbaris ketempat duduk
sori blurr betul gambo ni..
tapi masih leh cam mana anak sy
kenang-kenangan
disebabkan tiada tempat khas disediakan
sy cari je kawasan yg sesuai..oklah tu..
baju tu pun pinjam dgn cikgu masa cikgunya tengah sibuk lipat utk disimpan
sy cakap nak bergambo kejap
mula2 sy dulu bergambo cik hb amik..
tgoklah amira sibuk dengan belonnya tu..
tak beli merengek..dah le sebiji rm6..kopak.
dengan cik hb plak..
aleya dah penat..
org kata tak baik gambo bertiga?..btul ker...
tapi nak wat camner..tawakal jelah
jodoh..pertemuan..ajal maut..di tangan tuhan..
akhirnya dapat berempat
tetiba cikgunya offer utk amikkan gambo..
tq cikgu mai
utk makluman u alls sy tak bawak aidil 
so berempat je lah yek
sebelum balik bergambo dekat depan UNIKL ni
utk kenangan jugak...entah bila lah dapat dtg lagi
(psst..aleya dah cakap nanti dah beso dia nak blajo kat sini hihihi)
mudah2han..ibu doakan anak ibu berjaya ye..
(kene kompol duit ni ribu2 nak bayor hihihi)
gambar ni
aleya bukak mata..amirah pejam
gambar ni
aleya pejam..amirah bukak pulak
emmm..budak2 susah btul nak suh bergambo..

lepas tu ktorg balik!!!!zzzz
penat tau...

8 ulasan:

atuk berkata...

Assalamualaikum Sharifah

Insyaallah
Aleya dan amirah akan ke menara gading

Wassalam

Kakzakie berkata...

Kesian aidil kena tinggal. Bila besar nanti mesti dia kata "Mana adik tak ada dlm gambar pun"... Mama zakie pun terkilan adik tak ada dlm gambar huhu...

Sharifah Nadzarah berkata...

atuk-
wasalam

mudah-mudahan...

tq

Sharifah Nadzarah berkata...

kakzakie- akak jgn la mcm tu...nnti sy pun sedih...
bukan tak nak bawak..tapi keadaan kesihatan aidil yg menyebabkan ktorg tak bawak dia kak.
dia demam teruk kak..berulang2...risau sy...
insyaallah dah besar nnti dia akan faham kenape dia xde dlm gambar.
tq kak...

MaMa AiNi berkata...

sharifah..insyaallah !!!..amin..ank mama belajar kat unikl gombak..hu2x..

Sharifah Nadzarah berkata...

mama aini- amin...
ye ke mama!!..wah kebetulan ekk..
mula2 sy dapat surat suh pegi UNIKL terkejut coz tak tau ada kampus di JB..tq mama

azian berkata...

amboi2...sampai ke uniKL tuhhh konvo...hehehe...bestnya la hai...
sian aidil kene tinggal....nnt boleh amik gambar kat studio aje sharifah....tp kene cari kedai gambo yg ade jubah utk kanak2 laaa...mesti seronok aidil nnt...

Sharifah Nadzarah berkata...

YAN..KENE PK BYK KALI KLU NAK SUH AIDIL BERGAMBO..KOMPEM TAK DOK DIAM..TUNGGULAH DAH BESO NNTI...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...