Jom Ikut Saya

11 November, 2011

RENDANG DAGING....tak cukuppppp...

ASSALAM

Alhamdulillah..dah petang..sy mmg suka bila dah petang..tak sabo2 nak balik rumah jumpa anak2..WINDUUU...
Tapi kat tempat sy ni skrg tengah hujan..mintak2 lah time balik nanti dah berhenti...
Oklah..kali ni n3 pasal rendang pulak ye...
mentang2 mood raya..pastu..dapat byk daging korban (3kg je).. 
nampaknya menu daging je lah sy yek...
sy masak rendang ni hari rabu lepas... u alls nak tau tak inilah pestime sy masak rendang daging.. biasanya sy masak rendang ayam..nak tau kenapa?? sebab pertama sy malas nak tunggu daging empuk..lama sgt, kedua setiap kali raya mak pasti akan masak rendang daging so mintak mak je lah...so ktorg akan bertukar2 rendang..ketiga sy takut tak jadik buat rendang mcm mak. (terbaekk pd anak2nya lah), tapikan disebabkan ada daging..tetiba jer sy nak try buat..nak tau tak apa komen cik hb..
" eh!? ni rendang mak ke?? resepi mak ehh??."
sy pun jwb " oh!! no..no..no..ini rendang sy bukan mak ok"
"tapi rasa samalah..terbaekk sedap3..lepas ni raya boleh lah buat"
" no komen..ngeeee (sambil tersengih)"
MAKA ketidakyakinan diri & kemalasan yg menjadikan sy tak pernah buat rendang daging ..tapi setiap kali mak masak sy pasti akan tolong sediakan bahan2 & tengok so tak mustahil rasanya akan lebih kurang sama betul tak?..tapi air tangan org tua lagi sedap..pada sy masakan mak lagi best...biasalah kan semua org akan ckp mcm tu. mmg kenyataan. sok lusa bila kita dah tua anak2 pun akan ckp mcm tu jugak (agaknya lah)
 RENDANG DAGING KORBAN
Sy masak 1 kg jer..sebungkus dari yg org bagi..
nak masak lebih takut tak jadik
cik hb ckp kalau tau mcm ni..masak semua daging tu pun xpe
biasa kalau mak masak rendang mmg tak kering..bagi basah sikit..
so sy pun ikut la..konon2 nak bagi sama. hihihi
 SAYUR GORENG BERSANTAN
Sy masak sayur ni jugak..
AYAM GORENG
Ayam ni utk anak2..
rendang tu agak pedas sikit so sy gorengkan ayam,
tapi diaorg makan jugak rendang..emm..tak kisahlah

OK JUMPA LAGI
(tengah PK nak masak ape lagi daging yg ada tu)

8 ulasan:

Kakzakie berkata...

Tempat kakak tadi pun hujan lebat deng ribut petir lagi SN. Takut betul kan...

Petang ini kakak ingat pun nak layan daging yg ada. Masak apa tak tahulah lagi. Tengah fikir nie...

miloais berkata...

buat rendang ayam - sekejap aje - part lama skit tu nak bagi rendang sejat - kering...

bakal menjadi menu iols hujung minggu ni... insyaallah...

resepi yg tu tak ada ke beb??? :o

luahfikiran berkata...

SALAM,
BOLEH MASAK, JANGAN KATA TAK BOLEH ! TENGOK GAMBAR TU. MACAM BEST JE !

Sharifah Nadzarah berkata...

kakzakie- kak..sy ingat nak buat nasi goreng daging merah la mlm ni..hihihi

Sharifah Nadzarah berkata...

wah sedap3..nnti n3 ye..
resepi tu..ye lah sy lupe nak taip..nnti insyaallah sy n3kan ye

Sharifah Nadzarah berkata...

LF- INSYAALLAH..BOLEH DGN IZIN-NYA..
TQ LF..

MaMa AiNi berkata...

sedapnya makan kat sini..layan gambar pun jadilah !!..ha2x..

Sharifah Nadzarah berkata...

MAMA AINI- ALALALALA..SIANNYA DIE..SORI MAMA..TQ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...