Jom Ikut Saya

05 Ogos, 2011

menu 4 ramadhan...


ASSALAM

Hari ni mmg saje jer sy post n3 lewat..ditambah dgn keje kat opis ni yg byk..ditambah lagi dgn kemalasan yg melanda... baru skrg ni lah sy dpt ngadap blog..(sebab bos xde kikiki)
OKlah..semalam menu ktorg pun sempoi mcm sy jugak..kalau AZIAN hubby dia buat nasik & ayam goreng..cik hb sy plak..goreng ayam & ikan..masak sayur..sebab..semalam sy balik lambat..pegi hantar baju jahit tepi..tu yg lewat..so kenalah dia yg cover kalau nak makan..kalau tak..teguk air je lah..huhuhu..tapi ok lahcik hb sy stakat ni bolehlah goreng2 ayam ker..ikan ker..sayur ker...tapi jgn suh masak berkuah..kompem jadi laut punyer...dah la..malas nak citer pjg2 tgok jelah apa yg ada..

 wahh!! mcm meriah jer..
 air nescafe & cendol
 sup sayur mr.ibu
cik hb kalau masak sayur mesti byk kuah coz dia nak hirup
anak2 pun dah terikut2 perangai ayahnya.
 murtabak beli kat bazar kipmat tampoi
 asam pedas semalam..
syg nak buang...selagi boleh makan sy bedal.
(psst nak tau tak sahur tadi baru asam pedas ni abes)
 ikan & ayam goreng mr ibu + telur masin
kuih beli jer...
donat tuk aleya amira aidil
lopes tuk cik hb - mahal ekk skrg..2 kpg rm1..
kole kacang tuk cik hb
puteri ayu peberet sy..
ada 1 lgi tu bos sy bagi..tak tau le ape ..mcm muffin tapi kecik2..

ape pun tima kaceh kat cik hb cyg..tlg masak smlm..
hari ni tak tau lagi..menu ape..

OK lah jumpa lagi..insyaallah esok...

12 ulasan:

ziana berkata...

Sedapnyer..Ikna kembung goreng saya suka..mesti meriahkan waktu berbuka..

MaMa AiNi berkata...

banyaknya...kalau mama tak tahu nak makan yg mana dulu?..he2x...rajin en.hb ya?..hb mama hanya tahu menunjuk je !!..ha2x..

Aku Ibu Muda berkata...

Wahh...meriah betul... wani jarang goreng2 ikan ayam mcm tu..husband tak suka...kalau menu dia mesti nak masak lemak/sambal...hari2 lauk sama pon tak pe...

miloais berkata...

meriah menu... untung banget le.. encik hb rajin ke dapur ni!

iols pun kalo masak sayur - suka ada kuah banyak... anak2 iols suka kuah sayur...
dah tak macam tumis - udah rupa sup sayur jadiknya!

~ yus ~ berkata...

memang meriah dengan makanan ni....

salam kenal ya Aleya...

tq sudi follow blog saya...:)

Sharifah Nadzarah berkata...

ZIANA- EMM..MMG TU..KALAU MAKAN PANAS LAGI SEDAPKAN?? TQ DTG

Sharifah Nadzarah berkata...

MAMA AINI- REZEKI MASING2 MAMA..TQ DTG

Sharifah Nadzarah berkata...

WANI IBU MUDA- YE LAH WANI..MESTI NAK IKUT SELERA ORG RUMAH TOL TAK? HEHEHE TQ DTG

Sharifah Nadzarah berkata...

MILOAIS- BTUL3..DAH JADIK SUP SAYUR TU...TQ DTG

Sharifah Nadzarah berkata...

YUS- SALAM KENAL JUGA...
SY SHARIFAH ..ALEYA ANAK SY..HEHE..
BIASELAH BULAN POSE MESTI MERIAH DGN MAKANAN BETUL TAK??
TQ DTG

wahida berkata...

telur masin tu yg menambat selera...

teratai berkata...

sup sayur tu feveret kita sekeluarga!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...