Jom Ikut Saya

01 Ogos, 2011

MESTI NAK ADA BILA PUASA...


ASSALAM

KEPADA SEMUA RAKAN2 KU..SELAMAT BERPUASA SEKALI LAGI SELEPAS DISINI, OKLAH HARI PERTAMA PUASA NI MESTI RAMAI YANG MASIH BERCUTI MENYAMBUT DI KAMPUNG HALAMAN BERSAMA KELUARGA TERSAYANG.... TAPI..ISKH..ISKH..SEDEY... TIDAK BAGI SY COZ HARI INI SY STILL KENA BEKERJA SEPERTI BIASA..HUWAAAAA (eh!!tak leh nangis nnti batal lak).. ekekekeke (ketawe xpe).
OK lah lupakan selingan diatas..(tapi mmg hari ni sy keje tau)..saje nak citer pasal ragam dibulan pose ni..ini mmg kebiasaan keluarga sy sejak azali lagi cewahhh..sampai terbawa2 bila dah kawin. Alah pasal Kurma & telur masin je. dua benda ni (benda ko kata) mesti ada setiap kali nak berbuka or bersahur. selain dari mengikut sunah nabi utk kurma..telur masin tu pula utk membangkitkan selera..macamane pulak dgn u alls..apa yg mesti ada???
cer citer..cer citer...
(gambar ehsan google)

KURMA MADU YUTA YUSUF TAIYOOB ni mmg sedap sangat. nak tau citer tak? gini semalam sy balik kg mentua di pontian..tengah dok berbual2 ptg smlm..BIL sy dtg bwk sekotak beso kurma ni..dia bagi MIL sy skotak kecik mcm gambo atas tu..abes tu..dgn selambanya sy pun tye utk sy xde ker? ekekeke..tapi hampa BIL ckp ni dari surau suh sedekah 1 rumah sekotak jer..(yelah dia pun x berani ler..tak amanah plak nnti)..so sy pun x kisah ler saje je tye..manatau ada rezeki..ok lepas dah dapat tu..MIL pun bukak..trus amik sebijik makan..dia pun trus ckp sedap btullah kurma ni..apalagi sy pun mintak ler sebijik..masuk je molot..emmm..mmg sedap laaaa mak....sy ckp....lepas satu..satu sy makan..sib baik MIL tak kisah..tapi tak le byk sy makan..3-4 biji jer....dishortkan citer (penat..koring dah tokak ni)..sy pun ckp dgn cik hb & suh dia rasa..ptg tu jugak ktorg pi carik kat econsave pontian..alhamdulillah ada...sekotak tu RM8 lebih..tak sempat snap apa2..ramai sgt org..mcm nak raye la pulak..nasib baik ada en.google bagi gambo.. tapi mmg bebaloilah kalau beli...sedap sgt..kalau sebelom2 ni sy beli yg biase2 jer..kekadang yg cedok2 tu..lagi teruk mintak mak..hikhikhik...tapi insyaallah lepas ni hanya Yusuf Taiyoob...

 (gambar ehsan google)

TELUR MASIN  ni pun en.google yg bagi pinjam gambonya...tak sempat nak snap yg sy beli... tapi ni bukan yusuf taiyoob ye.kikikiki

Harap u alls tak fening2 lalat baca n3 sy ni yer..
JUMPA LAGI..

11 ulasan:

Kakzakie berkata...

Selamat berpuasa SN. Kakak tak kerja hari ini sebab 1st puasa memang tak kerja. Anak-anak pun tak sekolah.

Selamat berpuasa....

Sharifah Nadzarah berkata...

KAKZAKIE- SELAMAT BERPUASA UTK AKAK JUGAK..HIHI TQ DTG

kasihredha berkata...

selamat berpuasa :)

Sharifah Nadzarah berkata...

kasihredha- selamat berpuasa juga..

tq dtg

miloais berkata...

salam ramadhan dan selamat berpuasa ye...

iols suker gak makan telur masin waktu bersahur - tapi tak leh selalu...
iols ada darah tinggi kekdahnya!

Sharifah Nadzarah berkata...

MILOAIS- SALAM RAMADHAN JUGA...TQ DTG

Wanieyra berkata...

Selamat Berpuasa dari Ira...

Sharifah Nadzarah berkata...

wanieyra- selamat berpuasa juga

MaMa AiNi berkata...

selamat berpuasa...jgn uwaa..tau.ke2x..takpe..mama pun tak berpuasa dan berbuka dgn mak ayah mama...sob2x..kurma ni mama nampak kat dlm icebox mama !!..he2x..mama pun beli yg ini n telur masin tu je yg takde..masak apa hari ni?..

wahida berkata...

eh, sama lak kita, semlm pun saya beli kurma YT tu...sepuluh hengget...
pastu lak sahur tadi mkn bubur nasi berlaukkan telur masin ngan ikan bilis...perghhh....

selamat berpuasa dear...

Sharifah Nadzarah berkata...

WAHIDA- HEHEHE...SUKE3..SELAMAT BERPUASA...TQ DTG

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...