Jom Ikut Saya

25 Mei, 2011

KEK KUKUS BUAH-BUAHAN

ASSALAM & SELAMAT PAGI..SEMUA..SEMOGA HARI INI KITA SEMUA LALUI DGN PERKARA YG INDAH2..
OKlah..sebelum sy citer pasal kek kat bawah ni..sy nak share sikit berita gembira yg sy dapat pagi tadi..iaitu sy dapat anak saudara baru hari ni...alhamdullilah dapat baby boy..anak adik lelaki sy..pulak tu anak sulong mesti dia hepi punyalah..tahniah utk adik sy..isterinya selamat bersalin pagi tadi pukul 7.29am.dekat Hospital Sultan Ismail JB (HSI)..nnti kaklong & the gang dtg tgok yer..hihihi
OK berbalik pada n3 hari ni..wahh!! pagi2 dah n3 kek..sarapan kek ke ape budak ni huhuhu..xdelah actly..kek ni sy buat hari sabtu lepas..mmg dah lama sy nak toray buat kek kukus buah ni coz cik hb mmg suka makan...biasenya beli jer (time2 raya)..penah ler satu hari cik hb bersuara suh sy buat kek ni..sy jawab x pandai..takut tak jadi..lagipun bila tgok resepi2 yg sy amik kat tenet ni..bahan2nya mcm byk sgt..tu yg takut..kalau x jadi mcm rugi jek..(amboi berkira nampak) xdelah bukan berkira tapi syg..lom ada seru nak buat pun ye gak..(masak pun pakai seru ekk)....dipendekkan citer (pjg2 nnti u al boring lak)..sy ada beli buku resepi kek...so belek2 adalah plak kek kukus buah ni..tgok2 bahan2nya very the simple tak mcm yg lain2..maka truslah sy mengodek kek ni last week...tapi kukusnya 2 jam jek..kebetulan hari sabtu lepas cik hb kena OT so kek ni kira SUPRISE utk dia..mmg sy x bagitau nak buat..mlmnya bila sy potong..cik hb ingat sy buat kek gula hangus..jap agi bila dia ngap jek..hehheheheh..tergezuuut..(sambil terbeliak biji mata..sib baik x terkeluar) trus ckp ehh sedap2..pe lagi dia jelah yg bedal..(dlm hati berbunga2 kene puji huhuhu) tapi u all nak tau x..lepas sy kukus kek ni..esoknya gas sy habis..huahuakakaka (mmg pun dh nak abes cik hb dh bgtau)..nasib baik masa mengukus tak habis kalau tak habislah kek sy..huhuhuhu..jom tgok gambar tapi resepinya nanti ye..sy akan buat n3 lain sekali dgn citer mcmane sy leh terbeli buku tu... 

Inilah hasilnya..tapi sayang gambar x brape nak jelaslah..nntilah sy beli camera baru or tukar hp yg canggih sket kikiki..
Kiri : atas dapur tgah masak Kanan: dlm loyang nak kukus pula



Dah dipotong2 masuk bekas..senang nak makan.


7 ulasan:

NM02 berkata...

dah masuk bekas, sila hantar kat saya sekali. ahakssss

Sharifah Nadzarah berkata...

NM02- EHH!! BOLEH3..KLU DEKAT APE SALAHNYA..

Huszaini berkata...

sedapnya!! nak! hehehe

Sharifah Nadzarah berkata...

dtg ler JB hihihi..

kasihredha berkata...

nampak sedap...jgn lupa resepi ye..hihi

Mamachia berkata...

nak juga resepinya..mcm sedap..

Sharifah Nadzarah berkata...

kasihredha- ok2 nnti sy n3 resepinya

mamachia - ok nnti sy n3 yer...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...