Jom Ikut Saya

05 Mei, 2011

OLE-OLE DARI KAMPUNG MIL..SEMUANYA DARI UBI

Assalam semua & selamat tengahari
N3 kali ni masih lagi berkisar tentang cuti tempoh hari...walaupun agak2 dah nak basi..tapi almaklum ler..lambat update blog..so faham2 je lah yek...OK seperti biase..sy kalau balik KG MIL mesti ada bwk balik bekalan tanaman yg ditanam oleh FIL..mcm2 ada tapi memandangkan hari hujan jek aritu maka yg sempat amik ni lah die..UBI.. 
Pucuk Ubi...ni BIL yang petik..die tye sy nak x...mau nyer x nak...hihihi..so sy masak lemak pucuk ubi.

 
UBI ni  plak..sampai leh bagi opismet lagi...byk x byk la..tapi jenuh gak nak perabihkan..sy x wat kuih pun..sy rebus & goreng jek..lagipun anak2 suka camtu jek..kalau wat kuih lom tentu diorg makan..malas pun ye hihihi

OK ni batang ubi..haahhh yg ni sy mintak..daun & isinya sy x mintak tapi diaorg bagi....saje konon2 nak tanam blakang rumah....(ntah idup ke tidak)...kalau idup kompen ada N3 punyer...tunggu lah yek..


3 ulasan:

cik hani berkata...

wow...byk ole2 nya...

dari 1 pokok dapat banyak hasilnya..

daun, buah, batang,

hikhikk..

kat mana kg MILnya????

Sabihah berkata...

wahh..bestnye...kg kat mane??mesti best balik kg..dpt mkan best2 kan??^_^

Sharifah Nadzarah berkata...

cik hani- ye lah cik hani..byk manfaat hihihi..kg MIL kat pontian

sabihah - kat pontian..biasela..kalau balik kg mesti makanan pun kg..hihihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...