Jom Ikut Saya

18 Mei, 2011

TOM YAM..menu hari cuti


ASSALAM..KWN2...

Apa khabar semua hari ni harap2 sukses selalu....adehh..mentang2 semalam cuti..sy ingatkan hari ni hari isnin..pehh!!!..jadi pelupa la pulak...oklah nak share semalam apa la agaknya sy buat kat rumah..mmg tak pegi mane2..maleh..lagi pun anak2 x brape nak sihat..selsema pulak....so bila dah x keja tu..sehari suntuk sy kat dapur jelah..(tapi depan bilik smua dah kemas awl2)...sy kalau bab masak mmg x penat, lebih2 lagi kalau apa yg dibuat tu menjadi...huhuhu...actly semalam sy masak simple jer..sonang bangat..TOMYAM..pastu wat telur dadar..ikan goreng sikit..anak2 plak mintak sup kentang....tapi seblom sy masak menu tengahari ni pagi tu sy godek puding permata...saje tekak sy ni nak makan..pastu ptg lepas makan tengahari tu sy godek plak donut & pau sambal ..yg ni permintaan anak2 & cik hb.... sy kalau barang2 semua ada ..mmg xde masalah nak buat..tapi jgnlah mintak benda2 yg tak ada..adusss..maleh nya nak ke kedai...so ni sy N3 Tom Yam dulu lah yek.....Lauk ni simple jek..lebih kurang x cukup syarat pun ye..coz sy buh mane yg ade jer kat dlm esbok tu.....mula2 ingat nak masak kari ayam..pastu pk asyik2 kari jer..tukar la plak..dah lama x masak tom yam..seb baik ada carrot, baby corn, kobis bunga,sotong & ayam...cukuplah xde udang pun xpe lah...yg penting rasanya...maka jadilah tomyam..pastu adalah sket lauk2 sampingannya..x kan makan tomyam jer..kikiki...jom tgok gambar je lah..resepinya ..sy pakai paste tomyam jer..x brape nak pro masak tomyam ni..

6 ulasan:

Chik Na berkata...

chik na pun suka masak tomyam..sebab tak payah masak lauk n sayur asing-asing..sekali gus je..

Sharifah Nadzarah berkata...

CHIK NA- BTUL3...ALL IN ONE..HIHIHI..TQ DTG & KOMEN..

CT NoArIzAh ArIs berkata...

Mmg sedap mkn tomyam tak kiralah yg putih ke yg merah...sy pun cam gitu gak klau x de bhnnya mmg malas nk ke kedai time tu alamatnya sok sok jelah baru buat.

Sharifah Nadzarah berkata...

hihihi...samelah kiter yek...tq dtg & komen

noorsafone berkata...

Menu kesukaan anak2 mama ni...tak kirala yg buat kt umah ke..yg beli ke...semua suka.

Sharifah Nadzarah berkata...

ye lah mama..tomyam mmg sedapkan..sy pun suke..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...