Jom Ikut Saya

24 Mei, 2011

SAMBAL KERING TEMPE

ASSALAM KWN2..
Hari ni kat tempat sy (JB area Tampoi) tetiba hujan pulak..tapi alhamdulillah syukur..segala yg berlaku ditentukan ditentukan olehNYA ..oklah hari ni baru sy ada mood nak letak N3 masakan..kali lauk tempe...mungkin ada yg tak makan tempe..coz katanya makanan org2 jawa tapi ianya peberet sy sekeluarga walaupun sy keturunan campuran..bagi sy sekarang x kira keturunan ape semua boleh makan yg penting HALAL betul tak?..actly tempe ni sy masak hari minggu haritu..biaselah sy..kalau x delay 1-2 hari bukan sy namanya huhuhuhu..tempe ni mcm2 boleh dipelbagaikan...tapi memandangkan ini adalah lauk kegemaran cik hb..so sy masak cam gini je lah..masaknya x susah just buat sambal..mcm sambal tumis tu..cuma letak gula lebih sket lah..biar rasanya manis2 pedas..tapi sebelum tu goreng dulu tempenya + ikan bilis+ kacang tanah..bila dah buat sambal tu masukkan tempe dan yg lain2 tu gaul2..agak2 dah sebati siap..leh la makan..kiranya ni utk lauk2 sampingan lah...boleh lah cuba ye...

6 ulasan:

Kakzakie berkata...

Hari minggu lepas kakak beli tempe juga. Dari empat keping satu tak boleh guna dah rosak.... Tiga lagi kakak goreng cecah dgn sambal kicap...

Sharifah Nadzarah berkata...

haaa..style cam tulah yg biase sy buat..goreng cecah sambal kicap..suke3..tq kak dtg

cik cek berkata...

kak cek suka sgt tempe...tak kirala masak camana...paling best tempe goreng cecah ngan sambal kicap...:)

Sharifah Nadzarah berkata...

yeee...btul3..samelah kite ekk..

Jendela Hati berkata...

sy adalah antara peminat tempe

Sharifah Nadzarah berkata...

ye ke?? suke3...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...