Jom Ikut Saya

14 Julai, 2011

DURIAN Lagi!!!!..rezeki

ASSALAM & SELAMAT PAGI

Alhamdulillah kerana diberi keizinan utk sy berkongsi cerita dialam maya ini utk hari ini..esok masih belum pasti..kerana kita hanya merancang..tapi tuhan yang menentukan.
Adehh..pepagi wat citer ala2 sedey apeke hal lah sy ni ekk??..
saje jer..sebenonya takde idea nak karang ape..tapi bahan ada utk wat n3..kikiki
OK lah..durian ni jiran sebelah rumah sy ni bagi..
Ape ekk nak panggil dia ni..abg ke adik?? tapi dia panggil sy akak (aduh tua ke aku) tgok mcm sebaya jer (ceh prasan la plak) mungkin sebab sy dah ada 3 org anak..dia baru 1..so dia anggap sy ni akak ler gamaknya..tapi cik hb dia tak panggil abang pulak..panggil nama jer..issyyyhh..x sesuai..
ehh melalut kemana2 jer sy ni..actly namanya WAN & isterinya NORIN..diaorg ni baru kawin dlm setahun lebih kot dan ada anak sorang sebaya dgn aidil..menyewa kat sebelah rumah sy ni..lepas jer kawin trus dok situ..peramah juga orgnya..tak sombong & yg penting selalu bagi sy buahan hasil tanaman dari kg mak2 diaorg ni..coz diaorg ni asal dari salah sebuah felda kat kota tinggi..felda ape tak tau la plak..nnti sy siasat kikiki, so hari selasa lepas, balik dari keje..bukak jer gate sy trus terbau durian..maka hidung ni pon mencari ler mana dtgnya bau tu..pusing2..tetiba aleya jerit ibu!!! ada plastik!!..cewahh..mula2 suspen gak..so ktorg pon jadi penyiasat le kejap..buka plastik tu perlahan2...(walaupun dah tau dlm tu kompem durian)..saje nak wat klakar dgn anak2..bila bukak jer..ehhh!! durian!! sape bagi ni bu..aleya mulalah kecoh..sy pun pura2 ler tak tau..tapi mmg tak tau pun..cuma agak jer..budak wan ni bagi coz dari cara letak mmg dekat dgn rumah dia...so sy pon ckp dgn aleya..jgn usik sampai ayah balik..ibu takut..tunggu ayah..(nak tepon kredit plak abes)..so tunggulah sampai cik hb balik baru tanya..rupa2nya budak wan tu dah call cik hb awal2..bgitau dia ada bagi durian..huhuhu..cik hb plak mmg saje tak bagi tau sy...nak bagi sy terkezzutt dia ckp..
so alhamdulillah rezeki ktorg la haritu..adalah dlm 6 biji dia bagi...TQ WAN & NORIN..kalau ada bagi lagi ahaks.. (ehh panjangnya citer hari ni..harap2 xle boring u all baca)  jom tgok gambo..

 Jgn terliur yer kwn2..
 Kalau mcm ni kucing tidur org kata

 Inilah plastik yg membuatkan ktorg jadik penyiasat sekejap.

 Boleh tahan gak besornya durian ni..


10 ulasan:

Afikah Aziz berkata...

errrr slurpppp air liur meleleh hehe :p

Kakzakie berkata...

Sekarang musin tenah banyak durian di mana-mana. Kalau yg ada dusun confirm nak jual pun mesti tak untung sangat sebab dah murah kan...

Rezekilah SN ada jiran yg punya dusun buah:)

MaMa AiNi berkata...

best jika jiran kita ada dusun buah2an..kita blh tumpang merasa..he2x..skrg ni mama kena kurangkan mkn durian sbb skt..takut tambah lagi penyakit ,darah tinggi pulak..hu..hu2x..yg tak bestnya tentang durian ni..bila bawa dlm kereta,seminggu pun belum tentu hilang baunya..he2x..

miloais berkata...

sekarang ni musim durian kan???
sedapnya kalo dapat makan pulut durian!

halila Ibrahim berkata...

saya pun cuma sekali je beli pas tu jiran2 bagi .. tapi tu la makan durian habis satu keluarga batuk2 dan demam...

Sharifah Nadzarah berkata...

afikah aziz-
hihihi..nnti beli k..tq dtg

Sharifah Nadzarah berkata...

kakzakie- rezeki kak..stakatni baru beli sekali jer..yg lain org bagi..
tq kak

Sharifah Nadzarah berkata...

mama aini- betul3..sama2 merasa hihihi..
tang bau dia tu mmg la mama...lama baru hilang..tq dtg

Sharifah Nadzarah berkata...

miloais- emmm btul3..tq dtg

Sharifah Nadzarah berkata...

halila- ehh kita sama la..sekali jer beli..yg lain org bagi..btul3..ni pun takut jer panas badan ni..coz yg lepas makan trus demam..hihihi tq dtg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...