Jom Ikut Saya

14 Julai, 2011

SERAWA DURIAN & PULUT

ASSALAM
Bersua lagi..kali ni sy nak share dessert jer..yelah memandangkan durian yg jiran sy tu bagi masih tak habis lagi..so cik hb biaselah akan suruh sy buat makanan peberet dia..SERAWA DURIAN..pastu nak makan mesti dgn pulut...adehh..demand plak tu..sy ckp makan dgn roti pon boleh...ehh dia tak nak..pulut jugak dia nak..emmm..layankan jer lah...sib baik mood rajin tu ada..so semalam balik dari keje sy pon mengode ler serawa & pulut ni...bila cik hb balik jer ngam2 dah siap masih  berasap lagi...pehh senyum lebar sampai telinga tgok makanan peberet dia dah siap..tak nyempat2 trus amik mangkuk makan..aduhh mengidam btul gamaknya..

 yg ni sy amik tuk posing sket pastu sy trus ngap..
tapi lepas dah sejuk laa..
makan panas2 tak syok.

 Nilah serawa nya
sy buat guna gula pasir biasa
ada juga guna gula melaka
tapi cik hb kata buat yg warna hijau
so ikutkan selera dia jelah
sy x kisah dua2 sy bedal
resepinya ikut cara sendiri jer
Durian, Santan, Gula, daun pandan & garam sikit 
(semua sy agak2 jer)
yg hijau tu sy letak perwarna.
kalau guna air daun pandan x brape hijau

Pulut ni sy tekan2 dlm mangkuk jer
maleh nak buh bekas yg cun2
ni belen dari yg cik hb amik dari dlm kukus

OK SELAMAT MINUM PETANG

13 ulasan:

Afikah Aziz berkata...

wah ni lagi meleleh,tp ika xpnh mkn serawa durian ni,dgr pun xpnh..klu pulut durian pnh la hehe...

kasihredha berkata...

sekarang ni tengah musim durian...macam2 resepi boleh buatkan.

sedapnyaaa serawa durian kat atas tu

miloais berkata...

sedapnyaaaaaaaaa!~

colek ngan roti pun sedap dah ni!

Sharifah Nadzarah berkata...

afikah- akak rasa sama kot serawa durian & pulut durian tu..coz serawa ni pon makan dgn pulut.hihi tq dtg

Sharifah Nadzarah berkata...

kasihredha- btul3 tu kak..tapi sy xleh nak wat kuih lain..coz serawa ni jelah yg cik hb minta bila ada durian.tq dtg

Sharifah Nadzarah berkata...

miloais- hihihi..dgn roti pun sodap..btul tu..

luahfikiran berkata...

SALAM,
DULU2 SGT SUKA BENDA2 INI ! SEKARANG NI MASIH SUKA TAPI KENA CONTROLL SIKIT !

Sharifah Nadzarah berkata...

luahanfikiran- wasalam
biaselah bila usia dah meningkat byk yg nak kene jaga dari segi kesihatan. tq dtg

MaMa AiNi berkata...

sharifah terliur mama nampak serawa durian ni...mcm nak dtg rumah sharifah je nak tumpang makan..ha2x..

~ raihazi ~ berkata...

dulu buat xlayan je tapi skg terliur pulak tgk sis tempek gambar kat sini.. syoknya kalau saya pandai masak macam sis :(

~ raihazi ~ berkata...

dulu buat xlayan je tapi skg terliur pulak tgk sis tempek gambar kat sini.. syoknya kalau saya pandai masak macam sis :(

Sharifah Nadzarah berkata...

mama aini- oh ye ker..kalau dtg johor singgah lah yer..tq mama

Sharifah Nadzarah berkata...

raihazi- xpe..setiap org ada kelebihan & kekurangan..so mana yg kurang tu boleh ditambah & lebih tu share2 ler dgn yg lain..btul tak?..tak pandai boleh belajar...jgn malu jer..tq dtg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...