Jom Ikut Saya

21 Julai, 2011

MUJUR....

ASSALAM
Kepada semua rakan2 semoga u all ceria selalu OK.
Hari ni sy mulakan dengan kisah malam tadi..(dlm 8pm-12pm)
Begini..sejak 3-4 hari yang lepas lampu rumah sy asyik berkelip2 jer..cuma tidaklah sampai tertutup..mula2 sy tak syak apa2..tapi malam semalam kelip2nya makin kerap..sy bgtau cik hb..& cik hb pun perasan jugak..tapi dia kata mungkin karen tak cukup, kita guna byk brg elektrik agaknya.. then ktorg mula2 abaikan jer..buat mcm biase...dipendekkan citer kebetulan mlm tadi cik hb betulkan motor dia kat luar rumah.. tetiba dia masuk trus ckp kat sy (masa tu sy tengah menjahit anak2 tgok TV).. dia ada dengar sesuatu kat bahagian meter TNB mcm bunyi wayar terbakar..dah apelagi sy pun mcm nak panik gak masa tu..mulalah kepala otak ni pk yg bukan2..cik hb kata nak kena panggil TNB ni..tapi masa tu ktorg masih lagi bertangguh utk buat keputusan..sy teruskan menjahit..cik hb lak betulkan motor dia. Akhirnya..bila lampu berkelip agak kerap cik hb ckp mmg kene call TNB..dia risau ape2 hal terjadi masa tengah tido nanti..so lepas siap baiki motor cik hb pun call TNB. tapi sebelom tu sy tanya gak kat cik hb..TNB ada ker mlm2 ni..TNB pun ada ON CALL ker, mcm doktor plak ekk??(buat lawak plak sy) alhamdulillah..tak sampai 1 jam menunggu TNB pun sampai.. MUJUR..lah ktorg call TNB.. mmg fius tu dah terbakar..sebab tu karen mcm tak sampai..terpk jugak sy kalau lah tak call TNB..apalah yg akan berlaku??..selisih jauhkanlah dari perkara2 yg tidak elok...so alhamdulillah semua dah dibaiki mlm tadi..kira2 dlm pukul 12 jugak baru siap...takpelah yg penting semua selamat.
Sambil2 diaorg betulkan tu..cik hb ada gak bertanya..jika dibiarkan apa akan jadik..org TNB tu jwb..mcm2 boleh jadik..sebab fius dah terbakar..mungkin boleh meletup..litar pintas. (masa tu sy teringat beberapa tahun lepas rumah mak sy pun pernah terjadik suis utama tiba2 meletup hingga panggil bomba, MUJUR semua selamat)
Disini sy nak ucapkan jutaan terima kasih pada pihak TNB JB terutama kpd abg2 yg betulkan fius kat umah sy semalam kerana tindakan pantas pihak TNB menyelesaikan masalah rakyat. Mmg sy tabik spring lah coz bila aduan dibuat..tak sampai 1 jam bantuan dah sampai.  TQ sekali lagi.
So pada rakan2 yg membaca cerita pendek sy ni...ambiklah ini sebagai ingatan dimasa depan. Jika nampak apa2 yg meragukan cepat2lah hubungi pihak yg berwajib.tak kiralah apa kesnya...ahaks

Inilah meternya..fius yg atas sebelah kiri tulah yg terbakar tapi yg dlm gambar ni dah dibetulkan.

Inilah fius yg terbakar

14 ulasan:

Ummi berkata...

Assalam Naz..alhamdulillah mujur semuanya selamat xda apa2 jadi..ya lah, terima kasih atas info...lenkali sume kena beringat kan... ^__^

halila Ibrahim berkata...

ooo... tu meter jenis lama kan... nasib baik tak jadi apa2 kan.. pengajaran untuk kita semua ni kan..

cik hani berkata...

mjurlah hb akak call TNB..macam2 boleh jadi. bahaya betul laa...
alhamdulillah Allah selamatkan semuanya dari gerak ati akak sekeluarga nk call TNB..
sebab benda2 tu boleh jadi perkara tak diingini

Sharifah Nadzarah berkata...

ummi- wasalam kas ummi...
alhamdulillah kak xde ape2..mmg lenkali kt smua kene beringat lah yek.

tq kak sudi dtg

Sharifah Nadzarah berkata...

halila- ye halila meter tu yg lama punyer..alhamdulillah xde ape2 smlm..tq dtg

Sharifah Nadzarah berkata...

cik hani- btul3...
MUJUR digerakkan hati nak call TNB.
pengajaran tu...TQ dtg

Pembawa_Wacana berkata...

Uik.....bahaya tu... meter tu tak pernah tukar ek? biasanya ada limit jugak penggunaan meetr nie....TNB sepatut dah tukar sumer meter lama...

nasib baik selamat...

miloais berkata...

bahaya jugak kan???
sib baik cepat bertindak call TNB...

Sharifah Nadzarah berkata...

pembawa_wacana - tu lah sy pon x brape nak ariff pasal ni.. apepun syukur xde ape2..& tq dtg

Sharifah Nadzarah berkata...

miloais- emmm..mmg bahaya....tq dtg

MaMa AiNi berkata...

bagus tindakan call TNB !!!..bahaya kalau dibiarkan...syukur Sharifah n family tak apa2...

Sharifah Nadzarah berkata...

mama aini- btul tu mama...pengajaran utk sy & kita semua...syukur x apa2..tq mama

Kakzakie berkata...

Nasib ambil tindakan cepat kan SN... Kakak kalau bab elektrik kena serah hubby sebab dia khusus bidang electrical...

Sharifah Nadzarah berkata...

KAKZAKIE- YE LAH KAK..NASIB BAIK CEPAT KLU TAK TAK TAU LAH APA JADIK...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...