Jom Ikut Saya

14 Jun, 2011

KETAM BLACK PEPPER & ASAM PEDAS KEPALA IKAN TEBAL PIPI menu di kampung.

ASSALAM..SEMUA...
Jumpa kite sekali lagi dgn N3 masakan seterusnya....cehh3..dah mcm rancangan kat tv jek..ayat skema giler..xdelah ni saje nak tunjuk lauk2 yang sy masak masa balik kampung MIL aritu.....ekceli byk lagi lauknya tapi x amik gambo..sebok melayan anak2 yg mcm kerenah bila jumpa neneknya..so yg ni jelah yek... tapi kan.. u alls tau tak ikan tebal pipi tu camner ropenya...sy pun x penah tgok yang sy masak ni pun dah dipotong2 nampak mcm beso jer..(coz MIL yg gi beli)..balik2 jer dari paso trus MIL ckp kite masak kepala ikan tebal pipi nak??..sy pon tergezutt gak..dgor nama ikan tu..so sy pun masak asam pedas (permintaan MIL..(psstt..dia ckp asam pedas sy sedap) kikiki..kembang giler sy aritu..tersipu2 senyum) huakakakaka cik hb ketawe bila sy citer kat dia (cehh nyampah)..OK lah..ketam tu plak masak blak pepper..MIL mmg suka ketam..dialah yg suh masak black pepper tu...sy juga yg masak tapi resepi MIL...pastu MIL lak wat ROJAK PETIS...& ada juga lauk2 sampingan lain yg x sempat nak disnap..pendek kata kalau balik kampung mmg MAKAN..MAKAN...dan MAKAN selagi x balik JB...sebab bila dah ramai2 tu berselera la pulak...
ALHAMDULILLAH rezeki dari ALLAH...

 
 KETAM BLACK PEPPER
 ASAM PEDAS KEPALA IKAN TEBAL PIPI

4 ulasan:

Nens Collection berkata...

ikan ape tebal pp..nama glemer die tu..nama sbnr ape ek..

Sharifah Nadzarah berkata...

nens collection-

itulah sy pon xtau & xpenah tgok..tapi sedap gak.hihihi TQ dtg

kasihredha berkata...

fuhhhh...sedapnya asam pedas kepala ikan tebal pipi tu :)

Sharifah Nadzarah berkata...

kasihredha-

hihihi TQ3..sy baru penah dengar & makan ikan ni kak...tq dtg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...