Jom Ikut Saya

10 Jun, 2011

MIRA

Masa ni kat SAJ dia yg suh sy amik gambo kat air pancut ni..
dah org yg lalu lalang kat situ tgok sambil senyum2 dgn
gelagat ibu & anak ni..huhuhu
(pestime bwk mira dtg sini tu yg mcm jakun jek..samelah dgn ibunya..mcm dah lain jer SAJ ni..kikiki.)
ASSALAM...
Alhamdulillah...kenyang rasanya kebetulan hari ni bos sy belanja ikan pari bakar ditambah dgn lauk bekalan..dah byk plak makanan hari ni..alhamdulillah rezeki..
N3 ni saje je nak citer pasal anak pompuan sy yg tembam sorang ni..skrg ni kalau gi mane2 tmpt yg ada tabung mesti nak masukkan duit tak kiralah utk derma ape2pun...tapi yg selalu dia masuk duit mestilah tabung yg ada kat giant,tesco,k4 tuuu...so sejak si mira ni suka menderma sy pun dah terikut2 perangai anak..tapi bukanlah sy ni x penah nak menderma..cuma dolu2 tgok2 jugak takut ejen or sindiket punye org...dah sampai skrg ni kalau gi memane..sy akan bagi duit paling tidak pun sorang singgit tu masuk dlm tabung..kadang2 duit syiling..bagi sy x kiralah brape byk yg kite derma..yg penting ikhlas..betul tak..
OK..ada lagi satu tabiat si mira ni..kalau gi mane2 tmpt yg ada pamplet kompem dia akan amik byk2..siap amikkan tuk akak dia sekali..yg malu sape??..ibunya jugak...cer tgok gambo kat atas tu..tangan dia tengah pegang pamplet lah tu....nnti bwk balik wat sepah jer kat umah..yg kemas sape??..ibunya jugakkk...huhuhuu...tapi yg penting amira still manja dgn ktorg lagi walaupun dah ada adik..sy tengah pening ni tahun depan nak skolah..tapi masih nak suruh ibu & ayahnya pakaikan seluar & baju...

3 ulasan:

MaMa AiNi berkata...

comilnya mira !!..mama suka tgk gelagat kanak2 bila bergambar..macam2 aksi mereka kan...

~~zAnAfAhMi~~ berkata...

tu ok lagi, anak akak ni dah nak masuk darjah 4 tahun dpn, masih berkepit tidor dgn ibuayah dia, cmne tu?
bersiap kesekolah pun masih sikatkan, pakaikan seluar dll....tak apa la, anak kita kan? dah bujang esok x dpt nak buat semua tu.

Sharifah Nadzarah berkata...

mama aini- yelah..sy pun sama..aksi budak2 mencuit hati..tq dtg

zanafahmi- iye ke kak...la..sy dok risau dgn amira...takut xleh urus sendiri kat skolah nnti..hihih tq kak

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...