Jom Ikut Saya

24 Jun, 2011

TALAPIA GORENG BUNGA KANTAN




ASSALAM & SELAMAT PETANG
Hari ni sy kurang idea nak bercerita panjang
mungkin disebabkan kesihatan yang kurang baik
tapi masih nak berkongsi masakan
jom tengok apa yang sy hidangkan
TALAPIA GORENG BUNGA KANTAN
resepi ringkas dari bos perempuan


Bunga kantan dan bawang putih dimayang /racik halus2, 
kemudian digaul dengan perahan limau kasturi dan 
ditabur terus ke atas ikan yang telah digoreng...
boleh lah dimakan..
bagi sy style ni ala2 kerabu jugaklah

p/s - bunga kantan sy tu tak halus sgt sy racik..bila makan rasa keras...kalau u alls nak buat pastikan halus2 ye..hihi

6 ulasan:

Amie berkata...

assalam,
tempat kak amie takde ikan talapia... kalau nak makan puas2 kenalah tunggu balik kg nanti raya...

Sharifah Nadzarah berkata...

ooo ye ker..kat pasor pon xde ker?..xpe2 ikan lain pon boleh kak..

MaMa AiNi berkata...

sian sharifah..belum sihat lagi..aha isteri mithali ..walaupun tak sihat masih bolih memasak lagi !!!...mama pula menunjuk je..(tunjuk makanan n bayar !!..he2x..

suri solehah berkata...

wah mesti bau harum je ikan tu kan..leh cuba ni

Sharifah Nadzarah berkata...

mama aini- tq mama..tapi kdg kalau x larat..tunjuk jugak kikiki

Sharifah Nadzarah berkata...

suri solehah- btul3..mmg harum jer bau nya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...