Jom Ikut Saya

21 November, 2012

Mengidam...RAJA BUAH..

ASSALAM

Kepada semua rakan moga ceria dalam rahmatNYA
OK..ingat nak buat W..W..tapi byk nak citer..hehe
Last week sy tgok citer upin ipin episod RAJA BUAH...
punyalah kecur tgok buah durian kartun tu..mcm real jek..
terus tye cik hb.."bang musin doyan ker skrg ni??"
cik hb jwb "a'ah..nape?..nak makan ker?"
sy pun jwb " ye lah...kecur plak tgok upin ipin tu makan"..
sabojelah kan sy ni..
mula2 cikhb kata nntilah balik kampung kita beli coz dia tahu sy tak suka doyan kat jb ni..pastu dia kata nnti dia tye dgn kwn kat tmpt keje dia..coz kwn dia selalu bwk doyan bagi member2 makan ada gak yg bawak balik..so..dipendekkan citer....sy ckp hari ahad..esoknya hari isnin cik hb dah bawak balik....kebetulan katanya, kawan dia bawak haritu so dia ambik tujuh biji (kecik+sedang)..bagi RM10 kat kwnnya walaupun org tak mintak tapi seganlahkan....dah dia bawakkan dari jauh nak free plak (kwn cik hb dok pontian berulang alik keje kat jb). cik hb plak ckp dgn kawannya tu "isteri aku nak makanlah"..dah diaorg ingat sy mengidam..mmg sy yg nak makan tapi bukan mengidam mengandung tu okayssss..ehh!! dah le..jom togk RAJA BUAH tu..ngeeee
 Tinggal 5 coz 2 biji dah bagi mak
durian kampung tau..mmg baru gugur punye..fresh...suke3
 Anak2 sibuk suh makan kat depan..itu yg isi dlm dulang..hehehe tapi diaorg bukannya makan pon..suke tgok jer..sebab sambil makan bukak balik rakaman upin ipin RAJA BUAH tu...amik feell...terukkan ktorg..
 Ofkoslah cik hb yg kopek..mula2 sy try jugak tapi susah la..cik hb kata durian baru mmg camtu..agak liat sikit kulitnya..
 kucing tido...durian kampung mmg..terbaik..(mcm boboiboy plak)
sy tak tau nape org gelar ulas 1 mcm ni kucing tdo... tapi yg mcm nilah yg sy suke..
 See...
 And see...
 Sy punye lagi..byk jugak kucing tdo..sebab buahnya comel2..
 @ Last dah tak boleh layan lagi..3 biji setengah masuk peyot..selebihnya kopek simpan dlm bekas sebab nak buat bubur kacang doyan!!!nntikan n3nya ye..hehehe..


OK JUMPA LAGI INSYAALLAH...






12 ulasan:

Kakzakie berkata...

Kakak boleh katakan tiap minggu makan durian SN. Ahada lepas balik Batu Pahat pun makan lagi.

Tak nak buat durian crepe macam yg tengah sibuk org dok jual ke.

mummy_ayu berkata...

yum yum...cedapnya durian..

Sharifah Nadzarah berkata...

kakzakie- hehehe bestnye kak..
durian crepe..nak buat kene ada mood dulu kak..mmg teringin nak rasa...akak la buat dulu...

Sharifah Nadzarah berkata...

mummy ayu- hehehe..kene beli tau..nnti teringat2 plak...

mama sara nur berkata...

kat kg akak Bt Kurau durian dah mula gugur, ni yg tak sabar nk blk kg he he akak kalu durian dusun ayah memang pulun habis, sampai nasi berhari-hari x layan ha ha
jom meh jln2 bt kurau make duyan ye

mama sara nur berkata...

kat kg akak Bt Kurau durian dah mula gugur, ni yg tak sabar nk blk kg he he akak kalu durian dusun ayah memang pulun habis, sampai nasi berhari-hari x layan ha ha
jom meh jln2 bt kurau make duyan ye

4feet8 berkata...

ni yg nak pergi cari durian nih..

PinkUmmi berkata...

tak merasa lg mkn durian skang nih...

Sharifah Nadzarah berkata...

mama sara nur- btul2 doyan kampung mmg mabelesssssss..tq dtg

Sharifah Nadzarah berkata...

4feet8- hehehe yess3..berjaya buat org kecur...(jahatnye aku)....tq dik

Sharifah Nadzarah berkata...

pinkummi- alolo..siannya ...nape???.

Mak Wardah berkata...

SN, Salam kenal, bw baca n3 nih, balik ni pasti aku cari si Raja nih...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...