Jom Ikut Saya

28 November, 2012

POTATO SALAD....

ASSALAM

Sy agak sibuk sekrg ni...untuk menaip n3 yang agak panjang kdg2 2-3 hari baru sy dpt posting..asyik dok je kat draf..edit sikit save..siapkan keje...sambung balik edit...begitulah selalunya..termasuk n3 yg ini..actly buat weekend haritu..hari ahad....sy pun tak tau la..tetibe jer...teringin nak buat, masa tu sy tengah BW..hari sabtulakan...pastu ternampak lah pic potato salad..terus jatuh cinta..then terus google resepi..tapi resepinya mudah sgt..sy tak print pun..just ingat2 jer..yg penting kentang & mayonis ada apapun tqvm pada mereka2 penyumbang resepi tersebut..ahad terus buat..nak buat hari sabtu tak sempat byk hal...so ahad baru jadik..ok jom tengok hasilnya..sy buat cara sy sendiri..
POTATO SALAD SWEET MEMORIES
Rebus kentang yg dah dipotong dahulu (4 biji sederhana besar) tapi jgn terlalu empuk ye...nanti hancur pulak masa mengaul..
Saya letak carot sikit potong kecik2..nak rebus sikit pun boleh tak rebus pun boleh
Toskan kentang yg dah direbus..biarkan sejuk baru boleh gaul..yg ini sy toskan sekali dgn carot.
Bila kentang dah sejuk..masuk dalam bekas besar..masukkan mayonis..ikut suka..dalam 3-4 sudu kemudian
sy masukkan daun salad utk penambah bahan..nak masuk bahan2 lain pun boleh..mixed vege ke..sosej ke..terpulang ikut selera masing2.
Gaul hingga sebati tapi jgn ganas2 sgt tau hancur pulak kentang tu..kemudian...buh sikit garam..lada sulah..lemon..tapi itu semua terpulang..sy just letak garam jer..coz lemon & lada sulah xde..lepas dah gaul masuk esbok dululah ye..biaq sejuk baru sodappp
OK..mlm ahad tu kami dinner ala2 westen gitu...
(siang gi jemputan so tak masak)
TADAAAA...yum..yum...
OK model2 S.M.. ala2 eksited diaorg..tapi diaorg rekues 1 pinggan nak syer jer..ok layannnzz
Tgoklah aleya tu pegang sudu..mcm nak membunuh jer..puas diajar tak reti2..katanya tak kuat nak tekan sosej tu..
Buat lagi..lepas makan kat atas tu..ofkoslah habis..sy buat lagi nak bawak ke ofis esoknya..so dua kali dlm 1 hari sy buat potato salad ni....kali kedua ni..bahan2nya sama jer..cuma sy buh sikit sos cili..pastu carot2 tu potong memanjang.
Dah siap...sedappp..cubalah ye..sesuai utk diet kata cikhb...ok mmg betul sesuai utk diet coz makan sikit dah mcm muak...tapi klu makannya berulang2 kali..nak diet ape!!


Oklah..hingga berjumpa lagi..in syaa Allah



6 ulasan:

L berkata...

tgk pun dah sedap.. belom makan lagi...

jom singgah baca sebentar.. =)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/11/7x-umur-dunia.html

munna berkata...

sedapnya... munna selalu tambah sosej dlm salad tu... mmg sedap

Mummy Akmar berkata...

nampak sedappppp!

Qhaifa Nur berkata...

sukanya tgk anak2 makan...
senangkan buat sendiri......

bunga_rose berkata...

wahh nampak sedap.. boleh cuba gak la camni..

atuk berkata...

Assalamualaikum Sharifah

sesekali tukar selera...tak payah makan nasi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...