Jom Ikut Saya

30 November, 2012

PISANG KAKI ????

ASSALAM

Salam penghulu segala hari
moga kita semua diberkati.

OK..Berbalik pada tajuk..PISANG KAKI...agak pelik namanya bukan??..
Bermula dari n3 seorang rakan juga kakak bagi sy..iaitu KAKZAKIE
terus sy terpanggil utk mencuba bagaimana rasanya buah ini..
sebelum ini sy ingatkan buah tomato..huhuhu..rupenya tidak...
semalam setelah dapat bertanya mengenai buah ini dgn kakzakie.. 
balik dari kerja terus sy membelinya di kipmat...tapi sy tak beli banyak 2 bijik jer..maklumler orang jakun ni nak mengetes dulu rasanya..kang tekak tak terima dah membazir plak...
Dua biji RM2..Sebiji RM1..10Biji RM10..
hehe pening murid2 klu sy jadik cikgu mate.
sy beli 1 lembik2 sikit..1 lagi keras sikit..
(kakzakie kata keras sedap)
Siap potong..hehehe..nampak tak bijik dia tu...
mula2 sy suh cikhb yg test dulu sy mcm takut jek..
(mcm nak makan racun lak)
pastu bila tanye cik hb apa rasanya terus sy pulak ngap..
emmmmmm....manis!!!!.bau & rasanya ada mcm vanilla pun ye pada sy lah.. mcm buah ceri kampung tu pun ye gak..so kesimpulannya..patutlah kakzakie suke..buah nya manis sgt2..sedapp..yg ini sy potong yg lembik2 sikit..tapi masih keras dibahagian dekat ngan kulit still boleh rasa kerangupannya..betul kata kakzakie..krap-krup bila kunyah..
pada yg blom penah rasa tu silalah cuba ye...



OK JUMPA LAGI IN SYAA ALLAH


Nota: Sy masih keliru..kenape buah ini dinamakan dengan PISANG KAKI??..ada sesape tau..




6 ulasan:

4feet8 berkata...

dulu ms mula2 tengok, ingatkan rasanya macam pisang sbb namadia pisangkaki..tapi rupanya lain rasanya..hehe

Sharifah Nadzarah berkata...

4feet8- hehe.akak plak..tak jangka nama dia pisang..pelik btul...tq dik

Kakzakie berkata...

Ha... dah tahu mesti tiap minggu nak beli. Kipmart banyak kan. Tapi seringgit sebiji. Kalau pasar malam 10 ringgit boleh dapat 14 biji tau.

Qhaifa Nur berkata...

pelikkan..nama pisang kaki tapi tak de rupa buah pisng pun...yang keras sedap sikit.....

munna berkata...

munna mmg suka makan buah ni....

mama aini berkata...

ehem..mama dah pernah makan..sedap kan.. ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...