Jom Ikut Saya

21 Disember, 2011

4 PASANG....cukup tak?

ASSALAM

OK..dah tengahari baru boleh taip n3
Mesti masing2 tengah sibuk nak makan lunch..
yg kat rumah tu pulak kompem tengah berperang kat dapur...
sy pulak tengah curik masa nak update blog..kikiki..
dosa tak ekk???

Alhamdulillah 
akhirnya siap jugak baju sekolah untuk anak sy aleya...
4 pasang ..
agak2 u alls yg dah ada pengalaman cukup tak ni?
malam tadi last sy siapkan..cuma jahit butang & rumahnya jer..
bajunya dah siap dari hari minggu haritu..
kainnya pulak mmg awal2 dah siap..

 Lepas siap jer..trus sy snap gambo...
lepas ni nak basuh & iron pulak..
senang nnti nak sekolah semua dah ready
Haritu KAK ZAKIE ada tunjuk gambar camni..
so sy pun ngada2 nak tunjuk jugak
tapi kakzakie punya jahitan cantik..pandai kakzakie jahit
sy punya jahit mesin jer..kekeke

"Sesungguhnya sy berasa amat2 bangga kerana dapat menjahit baju sendiri walaupun hanya baju kurung & jahitan mesin sahaja"

nak tau tak?..bila siap jer baju sekolah anak sy ni..
rasanya sylah yg paling terer menjahit kat dunia ni..
huakakaka..ayat puji diri sendiri jgn marah ok.


EH?!..NI CITER SEMALAM JUGAK..
saje selitkan kat n3 ni
NASI GORENG
Semalam..anak2 sy nak keluar ikut nenek dia makan roti nan..
so sy ckp dgn cik hb buat nasi goreng jer boleh tak???
tada..nasi goreng utk dinner kami berdua..
tapi sy masak juga ayam masak sos utk lawankan dgn nasik
tapi tak snap gambonya..
ada citer tau..disebalik nasik goreng ni...
masa tengah2 mengoreng tu sy dapat call..
dia risau kalendar yg dia bagi tu basah sket..
aduhh ayu..xde masalah pun sket je basahnya..skrg dah ok dah
kita letak kat tepi esbok lekatkan dgn fridge magnet..kejap jer kering...
jgn risau2 ok..tq sesangat..ktorg tak bual pjg..
masa tu nak maghrib & ayu dengar sy tengah 
kelengkang-kelengkung masak nasik goreng..
kikiki

10 ulasan:

~ yus ~ berkata...

4 pasang oklah tu. Anak saya pun 4 pasang, tahun lepas lah masa dia darjah 1, tahun ni tak ganti baju baru pun, ganti kasut baru aje...:)

Nens Collection berkata...

air tangan ibu..mest anak suka;)
jimat kos jahit sdirik ye..

~ raihazi ~ berkata...

tahniah! sis supermak sbb dlm kelam kabut urusan rumah, kerja dan anak2 still sempat jahit bj skolah anak... good job!

Sharifah Nadzarah berkata...

yus- emmm..oklah klu mcm tu..
maklumla anak sy baru nak darjah 1..lom ada pengalaman lagi.
masa tadika baju mmg dah sedia ada..
tq

Sharifah Nadzarah berkata...

nens collection- alhamdulillah...setakat yg sy terdaya jer...itupun lama gak masa nak menyiapkannya tq

Sharifah Nadzarah berkata...

raihazi-..syukur..alhamdulillah setakat yg akak mampu jer..
itupun kelam kabut juga terutama dgn si kecik tu..klu akak ada kat rumah mmg nak berkepit jer...
lepas dia tido baru leh menjahit dik..
tq

Kakzakie berkata...

Kakak malas tang jahit kelim dalam tu SN sebab itu kakak guna benang kait terus tak ada kelim dlm. Cepat siap hihi...

Sharifah Nadzarah berkata...

kakzakie- walaupun malas..tapi hasilnya cantik kak...
tq kak

mama aini berkata...

serba bolih sharifah ni !!..mama tak pandai jahit baju pun..hu2x..

Sharifah Nadzarah berkata...

mama aini- bolehlah mama utk diri & family sendiri...hihi tq mama

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...