Jom Ikut Saya

23 Disember, 2011

HFMD.....diuji lagi....

ASSALAM...
 Salam dipenghulu segala hari...
Semalam...sy diuji lagi...kenapa sy???..apalah dosa yg telah sy lakukan...

"ya allah..ampunkanlah diriku ini..
jgn kau bebankan segala dosa2ku terhadap anak2 ku. 
berilah aku peluang utk memperbaiki apa jua kesilapan yg tidak ku sedari ini.sesungguhnya aku hanya manusia biasa yg tidak lepas dari melakukan kesilapan"
amin.

Dalam 2 ..3 hari lepas suhu badan anak sy aidil turun naik ..
mcm nak demam..kejap panas..kejap sejuk..
naluri seorang ibu telah terdetik pasti anakku ini nak demam...
hinggalah semalam..di ofis mak sy call & bertanya
kenapa di kaki & tangan aidil ada timbul merah2 & seperti berair??
masa tu hanya tuhan yg tahu perasaan sy..
kalau boleh balik..mmg sy dah balik..
apakan daya sy hanya seorang kuli yg makan gaji..
sy pastikan betul2 dgn mak keadaan aidil..
tapi mak kata dia masih bermain mcm biasa..alhamdulillah..
cuma merengek sikit....
waktu tu tengah rehat....nasib baik dah separuh hari..
kalau dari pagi kompem sy balik juga apa nak jadik jadiklah..
itulah yg selalu sy pk bila ada kecemasan..
keje sy boleh carik tapi anak?? u alls pun boleh jawabkan...
so sepanjang waktu lepas lunch tu hati sy mmg tak tenteram nak buat keje
rasanya nak jer sy pusingkan jam kat opis ni...
Petangnya..sampai jer rumah..trus sy gi rumah mak..tgok aidil...
mmg ada byk bintik2 merah berair dlmnya..kat kaki & tangan..kesian sy tgok..
nak berjalan pun susah mungkin sakit agaknya..
terus sy & cik hb bawak gi HSI...dipendekkan citer
doktor mengesahkan aidil dijangkiti penyakit kaki tangan & mulut (HFMD)
suatu ketika dulu pernah heboh pasal virus ni hingga membawa kematian...
masa tu sy seolah2 tak yakin..berulang2 sy tanya doktor tu..betulkah..
bukan chicken pox ker..coz di rumah sy jangkakan chicken pox..
tapi doktor tu tetap mengatakan virus HFMD..maka
makin bertambah2lah kerisauan sy ni...
bagi sy penyakit sekarang tidak boleh diambil mudah walaupun hanya pening kepala/deman
tapi doktor menyakinkan sy tak perlu bimbang..
selagi aidil minum air..makan...aktif mcm biasa...
insyaallah akan sembuh dgn cepat...
walaupun doktor bagi jaminan tapi..
sy tetap risau selagi aidil tak betul2 sembuh..
ditambah dgn virusnya boleh berjangkit..
sy khuatir akan terkena pada kakak2nya pulak..dah la sekolah nak bermula...
aduhhh!!!..betul2 diuji....ya allah tolonglah hambamu ini...
Malamnya..aidil merengek jer...mungkin sakit..tak sedap badan  sebagainya
sedikit info mengenai penyakit ni yg sempat sy google..ada disini... disini & diatas tadi.

Disini sy berharap agar kawan2 semua dapat mendoakan anak sy aidil cepat sembuh & anak2 yg lain tidak dijangkiti...
budi baik kawan2 amat sy hargai..hanya allah yg dapat membalasnya.

11 ulasan:

~ yus ~ berkata...

Jangan risau sangat sharifah. Anak bongsu saya Arif pun pernah kena. Masa tu saya pun mcm awak, risau sangat dengar penyakit kaki tangan dan mulut ni kan. Apa pun ikut nasihat doktor, pastikan dia sentiasa bersih dan rumah pun bersih. InsyaAllah takde apa2.

Moga aidil cepat sembuh ya...

Sharifah Nadzarah berkata...

yus- TQVM..insyaallah..sy cuba utk bertenang...naluri ibu yus..bila anak2 sakit.pasti sentiasa risau..
tq yus

Kakzakie berkata...

Kalau nak kena tak siapa nak duga. Kakak doakan moga tak melarat SN. Habis hari ini cuti tak? Lepas ini kakak call SN ye...

mama aini berkata...

assalam sharifah..semuga aidil cepat sembuh..amin..mama tahu perasaan sharifah sbb mama pun seorg ibu juga..hu2x..sabar ya dgn dugaan ini..

Sharifah Nadzarah berkata...

kakzakie- harap2 mcmtu lah kak..hari ni tak cuti kak..xde sape ganti kat opis ni..bos xde..aidil mak sy jaga..
tima kasih kak tepon sy...allah saje yg dpt membalasnya...

Sharifah Nadzarah berkata...

mama aini- tq3 mama...kita sama2 ibu..pasti resah bila anak2 sakit..
tq mama...

Malinda berkata...

pah kau jgn panik sgt aidil anak yg aktif dan kuat akak pasti dia boleh lawan virus tu kau ikut je ape yg doctor ckp dan selebih nye berserah pada DIA harap2 aidil cute tu cepat sembuh...

Sharifah Nadzarah berkata...

malinda- kak..harap mc tu lah kak..doa2kanlah yer..
tadi kita cal mak..mak kata aidil aktif mcm biasa jer..lari sana sini..tq kak

miloais milo berkata...

moga aidil cepat sembuh...
banyak bersanar ye sharifah!

Sharifah Nadzarah berkata...

MILOAIS- MUDAH2HAN ....TQ

Along Maklong berkata...

sharifah..
semuga aidil cepat sembuh..
jangan risau sangat yerk..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...