Jom Ikut Saya

16 Disember, 2011

KARI KEPALA IKAN MERAH...

ASSALAM

Hari ni pagi lagi sy nak n3 lauk lah pulak...
Kari kepala ikan ni sy masak last week...
dah jadi darah daging..x pun dah kluar balik..ekekeke
sebenarnya haritu sy terliur tgok rancangan 
`spice routes' 
kat tv3 hari sebelumnya tu...
masa tu diaorg masak kari kepala ikan merah..
masak atas kapal nelayan..pehh ikan fresh tu...
sy yg nengok ni dah tak tahan..
so esoknya balik keje sy pun pi la carik kat pasar..
masa kat pasar mcm tau2 jer dia org ni sy nak carik kepala ikan merah..
ngam2 dia org letak depan mata sy yg baru potong punya...
tunggu pe lagi..
jom tgok..
resepi??..ampun ye kwn2..sy masak agak2 jer ni
tak berani nak syer takut tak sedap pulak nnti.

KEPALA IKAN MERAH
Sy beli 2 keping haritu..ni dah siap mandi & gosok gigi
tinggal nak serah diri jer...huhu
Sayuran yg sy join sekali..lupa nak beli bendi
haaaa tengah mendidih ni..
nampak tak buih2 letupan mcm lava gunung berapi tu
saje tayang lebih...
siap dihidang utk lunch hari tu..
Rupa2nya tak cukup 2 keping anak2 suka la pulak
hingga ke titisan terakhir ktorg makan...
emmm...mabelesss (sori ye puji sendiri)
nanti ibu masak lagi ye sayangggg..

6 ulasan:

Kakzakie berkata...

Kakak pun suka kepala ikan merah tapi sebab dah jadi tradisi keluarga kakak anak-anak tak boleh makan kepala ikan... so utk anak kena masak lain...

Sharifah Nadzarah berkata...

kakzakie- oh ye ke kak...kalau isi pun tak boleh eh?..sy bagi isinya jer..tq for info..

atuk berkata...

Assalamualaikum Sharifah

saya singgah makan dulu boleh...he he

Wassalam

Sharifah Nadzarah berkata...

atuk- wasalam..
boleh atuk tak de masalah silakan...
tq

mama aini berkata...

jelesnya !!!..mama tak makan ikan..hu2x..

Sharifah Nadzarah berkata...

mama aini- hehehe...sori buat mama jeles...tq mama

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...