Jom Ikut Saya

31 Oktober, 2011

konon2 tak nak makan nasik...

ASSALAM

Sepanjang sy tak bersiaran adalah dalam 5 hari gitu... sy masak lauk/makanan yg simple2 & mudah nak dimasak...hingga ada satu hari tu konon2 ktorg tak nak makan nasik..so sy buat lempeng/dardar pastu gulung...peberet anak2 coz diaorg makan dgn susu...sy pun suka tapi cik hb tak suka sgt tapi masih bolehlah layankan anak2 & bininya yg malas nak masak nasik so utk ambik hatinya sy buatkan cekodok bawang utk dia..yahooo!! dia sukeee...kikiki...

lempeng mesti nak kene warna2..
cucur/cekodok/jemput-jemput
benda yg sama nama & pengisian jer lain2
mula2 sy cicah kuah kari belen2
pastu sy cicah dgn susu plak..sedapppp
sy buat juga teh tarik

5 ulasan:

atuk berkata...

Assalamualaikum Sharifah

Salam ukhwah

Wassalam

Sharifah Nadzarah berkata...

ATUK- WA'SALAM...SALAM UKHWAH JUGA DARI SY..TQ

azian berkata...

sharifah....
cantiknya dadar gulung tuh...heheheh...

sy tak pernah mkn dgn kari atau susu, mkn cam tu aje...hr ni puasa, ingat nak buat laa tp bila fikir kelapa tak ade...adoiiiiii.....

p/s resipi muffin tunggu ye...sabo2....byk lg ni resipi yg pending tak masuk blog...heheheh

Sharifah Nadzarah berkata...

azian- oh yan puasa...good3..emmm..lempeng kelapa pun sedap jugak ekk..lama gak kt tak buat...

resepi tu xpe..kt tunggu..

p/s klulah kt dtg umah yan..kt nak suh yan masak semua makanan yg ada dlm blog yan tu..boleh?kikiki

ummiarissa berkata...

oh...ini idea baru lempeng tu cicah dengan susu dan kari....tak pernah lagi merasa ni...sedap lah ye tak...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...