Jom Ikut Saya

07 Oktober, 2011

ziarah lepas raya...

ASSALAM

SELAMAT PETANG SEMUA..

Alamak semua tengah tengok & dengar belanjawan lah...
khusyuknyeee.
takpelah sy nak wat jugak n3 ni...
last week kan sy balik pontian..
sempatlah jugak gi ziarah mak angkat cik hb...
raya haritu pegi dia takde kat rumah..
so pegi le lepas raya..
mula2 MIL tak nak pegi dia ckp segan dah abes raya nak raya lagi
tapi sy jwb jgn anggap raya..anggap le kita ziarah 
(ishh menjawab plak menantu ni)
maka ktorg pun pegi..
mmg dah plan dari JB lagi nak pegi 
sampai sana..ekekekeke mcm beraya la plak
jom tgok gambo.
aidil yg comot makan kuih coklat
sy pun tak tau sape yg bagi

amboi minum air gas ye nak...
emmm bebas betul
kuih muih belen raya
mak angkat yg suh sy keluarkan semua kuih2 ni
sedap la pulak makan kuih2 belen ni..
masa raya aritu mcm muak jer tgok kuih
byk jugak ktorg makan..mane taknya..dah dekat tengahari laporrr ler..
pagi cuma makan mee jek..hahhaa
tgok tu minum lagi..
sibuk nak amik kuih batang burok..
mcm reti jer makan
sedap ker...
aidil bab makan mmg tak tolak

Bila dah tengahari tak reti2 nak balik???..
so pepaham jelah org kampung..tua plak tu mesti nak bagi ole2 tul tak
sy dapat kuih batang buruk sepeket, jajan2 dari hamper, gula icing (lebih buat kuih) & tempoyak.semua gambo tak ingat snap.
alhamdulillah rezeki..
pastu sy pun biasenya mmg bagi ler sket duit raye yg x sempat nak bagi aritu.

4 ulasan:

suri solehah berkata...

tengok kuih raya musim ni..terliurlah pulk..masa raya hari tu..tak mau sentuh,,hehe

MaMa AiNi berkata...

sharifah..he2x..biasa camtu bila dah habis raya baru nak cari2 kuih raya..he2x..untung ada keluarga angkat..

Sharifah Nadzarah berkata...

suri solehah- biasenya mmg camtu ..dah tinggal sikit sedap la pulak..

Sharifah Nadzarah berkata...

mama aini- btul tu mama...tq

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...